Moje krzyżyki i inne wybryki
sobota, 05 listopada 2016
Dzień dobry Katowice!

Na koniec wiosny w Brazylii, nieco zeszlorocznej jesieni z mojego miasta. Nie jest to malownicze Michigan, ale i tak tesknie okrutnie. Troche w zeszlym roku tego nacykalam jak sie wloczylam po moich ukochanych Katowicach. Glownie moje okolice, ale nie tylko.

DSC09573

DSC09572

DSC09575

DSC09579

DSC09581

DSC09320

DSC09347

DSC09349

DSC09351

DSC09353

DSC09457

DSC09458

DSC09460

DSC09463

DSC09467

DSC09470

DSC09473

DSC09475

DSC09476

DSC09477

DSC09479

DSC09561

DSC09564

DSC09566

DSC09567

DSC09569

DSC09571

Nawet nie wiedzialam, a wprowadzil sie do nas Rysiek Riedel.

DSC09323

DSC09324

DSC09327

DSC09329

DSC09332

DSC09333

DSC00758

A na moim osiedlu taki ogrodek, obok ktorego nie mozna przejsc obojetnie :)

DSC00335

DSC00337

DSC00342

DSC00344

DSC00345

I zeszloroczne halloween:) W czworke wcinalismy pizze z Lidla:)

DSC09961

Oraz dwie kolezanki z Netto z Gliwickiej:)

DSC09631

Ta troche niesmiala, ale obie sympatyczne:D

DSC09634

I co? Katowice potrafia byc piekne, nie? :) A ja tam bede za 42 dni!!!!!! Byle tylko sniegu nie bylo, bo slyszalam ze dzis padal:(

Dzis po lunchu "pobiegalam" nieco po Jundiai, znam juz wiele zakatkow, a dzieki lekarzom i kolejnym badaniom poznaje nowe miejsca. Tak jak w Polsce, najlepiej byc zdrowym jak chce sie chorowac:( Zwlaszcza jak poruszasz sie perpedes lub busami. Powoli widze, ze lekcje portugalskiego przynosza skutki, bo pomimo ze moze pelnych zdan nie umiem jeszcze zlozyc i mowie glownie "Kali jesc", ale prawie wszystko co chce to umiem zalatwic, czytanie idzie lepiej niz sluchanie, ale do odwaznych swiat nalezy!

 

Dziekuje za odwiedziny i komentarze:D

alkakz - Dzieki!

damar5 - Tak, Dimki sa pieknie kolorowe. Zreszta nie mozna ich porownac do haftow zadnej innej firmy, sa najlepsi i latwo rozpoznawalni za swoja magicznosc:)

edytag - Pamietam:)

tkaninka - Co pozniej? Glupie pytanie:P Jak kazdy haft - cieszy oczy:)

raeszka - Przykro czytac co Cie irytuje:( Jako odpowiedz zacytuje komentarz, ktory Matkas zostawila po przeczytaniu Twojego. "A do nas od 3 - ch lat pukaja dzieci fajnie poprzebierane i dostają od nas zawsze jakieś słodkości- one się cieszą i my też...Zycie nie zawsze jest wesole wiec troche radości niech będzie !!!!! mama" Zreszta tak sobie obie pomyslalysmy, ze babcia Krysia, ktora znala wszystkie koscielne swieta w kalendarzu, nawet te o ktorych wielu nie slyszalo, na pewno polubilaby halloween. Moglaby wtedy nie tylko nas obdarowac michalkami, ale i inne dzieci:) Szkoda, ze nie dozyla jak halloween zawitalo do Polski. Umarla 20 lat temu.

ann_margaret - Pokratkowana kanwa to 11ct, wiec mysle, ze blizej do 10 niz 50 kratek:P

 

wtorek, 11 października 2016
Kina...różne i różniaste :)

Dawno juz nie pisalam co widzialam, wiec czas najwyzszy nadrobic zaleglosci.

W kinie Gwiazda w Ketrzynie przed wyjzdem widzialam jeszcze kilka filmow. O jednym bedzie w osobnym wpisie, bo bylam przy jego kreceniu :D

A o reszcie teraz. Wiedzialam, ze znikam z Polski znowu na jakis czas, wiec musialam jeszcze obejrzec polskie filmy. A przede wszystkim superpremiere Wszystko Gra! Super film z polskimi przebojami. Bardzo mi sie podobal, spiewalam sobie co znalalam i co nie:P No i wszystko byloby super, gdyby nie jakies glupie baby co se przyszly do kina poplotkowac, a nie ogladac film. Nie wiem czy to byl wieczor panienski czy co, ale bardzo meczacy dla reszty widzow:( Grupka w moim wieku, a nie umie sie zachowac, wstyd. Ale sam film bardzo polecam :)

7728363.3

Na Kochaj czekalam nieco mniej, ale chcialam isc, bo lubie Olge Boladz. No i sie nieco rozczarowalam, bo sredni byl ten film. Historie wszystkich dziewczyn mocno naciagane, ale najbardziej mnie dziwi kto i kiedy wymyslil, zeby z Mikolaja Roznerskiego zrobic amanta? W ktorym to juz filmie musze sie meczyc ogladajac jego glupi wyraz twarzy?Ten film tylko dla prawdziwych fanow polskiego kina.

7734951.3

W Ketrzynie nad jeziorem maly amfiteatr i tam wlasnie co roku rusza wakacyjne kino plenerowe. Od poczatku maja do konca sierpnia co tydzien w piatek zaplanowany seans. No chyba, ze pogoda nie pozwalala i z powodu wiatru czy deszczu seanse bywaly odwolywane.

DSC07279

Po prawej jezioro a po lewej knajpa, ktorej klienci czasem tez przeszkadzali w ogladaniu:(

DSC08882

Pierwszy seans byl 6 maja, a wybrany film to Amy. Hmm, poszlam glownie ze wzgledu na kino plenerowe, bo chcialam porownac do wrazen z Michigan. Film mnie jakos malo interesowal, bo nie lubie narkomanow, a szczegolnie nie rozumiem jak sie mozna zacpac na wlasne zyczenie. Film biograficzny, wiec dowiedzialam sie m.in. ze najwiekszym marzeniem Amy bylo cpac caly dzien. No to sie udalo. Szczerze powiedziawszy nie znalam jej tworczosci, a jak sie w trakcie filmu dowiedzialam to znam jedna jej piosenke, ale to chyba kazdy chca czy nie chcac slyszal - Rehab. Jak sie okazalo tekst tej piosenki wykazal jej kompletna glupote. No ale coz...

Amy-plakat

20 maja zalapalam sie na Jacka pogromce olbrzymow. Ale sie swietnie bawilam, pomimo ze bylo zimno. Swietny film dla wszystkich, niewazne ile macie lat. Uwielbiam takie ekranizacje bajek :) No i swietni aktorzy, dwojka glownych bohaterow - Nicholas Hoult i Eleanor Tomlinson, czyli Demelza z Poldarka! No i genialny Ewan McGregor, najlepsza rola w calym filmie! Reszta nie miala z nim szans:P

JACK-POGROMCA-OLBRZYMĂ</span><span>“W-p</span><span>lakat

1 lipca w moj ostatni piatkowy wieczor w Ketrzynie udalo mi sie obejrzec po raz pierwszy Czlowieka ze stali. Bylam ciekawa tego nowego Supermana, bo spotkalam jedna z jego zagorzalych fanek w US. No, no, Henry to ciacho i pasuje mi do roli, ale Lois??????? Dlaczego? Dlaczego wybrali Amy Adams? Ani brunetka ani ladna. Nie, zupelnie mi tu nie pasuje do roli. Dla mnie chyba jedyna i prawdziwa Lois Lane bedzie Teri Hatcher.

7553487.3

DSC08885

2 lipca o maly wlos, a drugi raz trzeba by przekladac seans Brzada, filmu Charliego Chaplina z muzyka na zywo. Pierwszy seans mial sie odbyl 14 maja, w noc muzeow, ale strasznie lalo, a 2 lipca zaczynalo mocno wiac. Ale po jakies niecalej polgodzinie czekania przestalo chulac i moglismy obejrzec film i wysluchac muzyki. Filmu chyba nie musze reklamowac, bo kto nie lubi Chaplina? No kto? A z muzyka na zywo calkiem fajnie sie ogladalo. Brawo!

brzdac lipiec maly

W trakcie czekania ekran byl spuszczony.

DSC08889

Ale udalo sie i dwoch panow nam zagralo:)

DSC08891

DSC08892

Na ostatni film w Polsce wybralam sie z Mackiem do Cinema City w Silesia City Center, czyli najblizszego kina od naszego mieszkania:P Niestety nasze ulubione kino, czyli Planet Cinema zamkneli 30 czerwca:( Szkoda. Wybralismy sie na najnowszego Tarzana w 2D, bo nie przesadzajmy z 3D:P Wiadomo czego mozna sie spodziewac po takim filmie no i spelnil swoje oczekiwania. Lekkie kino na lato, dobrze zrealizowane i tyle.

7741498.3

Zwykle w czasie lotow samolotem do lub z Hameryki ogladalam jakies 3-4 filmy, teraz przy dluzszym locie do Rio de Janeiro (prawie 12h) udalo mi sie obejrzec 2 seriale i jeden film:P Reszte przespalam. Zaczelam od Seksu w wielkim miescie, bo ten serial zawsze moge ogladac:D

A pozniej przeszlam do Sherlocka Holmesa. Slyszalam, ze ten nowy serial ma dobre opinie, ale jakos nie zaglebialam sie co i jak. No i w ten sposob przemeczylam 1,5h odcinka specjalnego z panna mloda o morderczych instynktach. Nie bede sie rozpisywac o serialu, bo malo zrozumialam. Jak sie niedawno dowiedzialam, trzeba ogladac od poczatku. No coz, tylko ten odcinek mieli w ofercie Lufthansy:P Moze kiedys obejrze wg kolejnosci i spodoba mi sie, teraz mam mieszane uczucia.

sherlock-special-the-abominable-bride.39817

No i film, ktory juz kilka lat temu chcialam zobaczyc w kampusowym kinie jak bylam w US. 500 dni lata. Nie, nie jest to komedia romantyczna, a raczej smutny film, ale ciekawy. I nie zaluje obejrzenia, choc raczej drugi raz sie nie rzuce na niego:P

500-Days-of-Summer-poster-_bad-romance

Ostatni film widzialam 9 wrzesnia :D Tak, znaczy to ze bylam juz w brazylijskim kinie! Z kolezanka z pracy w wolna srode wybralysmy sie do jednego z dwoch kin w miescie. Film amerykanski z napisami po portugalsku. Ceny biletow podobne do naszych, bo bilet normalny w dzien wolny kosztowal mnie 21 reali. Carol jako studentka zaplacila tylko 10,5 R$. Kino pelne! Pomimo, ze te ceny jak i u nas sa wysokie to ze "nie ma co robic w Jundiai, to ludzie chodza do kina". Cytat z kilku znajomych z pracy:P Na sali normalnej wielkosci byly chyba tylko 2 miejsca wolne. A jaki film? No taki bardzo wakacyjny, czyli 182 metry strachu. Czasami obrzydliwy, ale taki jak mial byc - malo wymagajacy z ladnymi widokami i urodziwa aktorka - Blake Lively. Mnie sie podobal, no i ciekawie czytalo sie portugalskie tlumaczenie, tak z ciekawosci jak akurat rekin nie atakowal:P

7742439.3

No i tyle tego. Nie wiem jak czesto bede tu chodzic do kina, bo jest jeden minus, dla mnie spory. Seanse sa tylko popoludniami i wieczorami, a ja mam nieco daleko do kina. Zreszta do kina lubie chodzic przed poludniem, od zawsze:) No i filmy ze sporym opoznieniem pojawiala sie w kinach. Obecnie przede wszystkim licze na jakies fajne polskie filmy w kinach w okresie swiatecznym. Maciek, szykuj sie!

 

No to mykam sie przymusic do xxx, bo przez ta sennosc i zmeczenie nawet na to mam malo checi. Dziekuje za troske, wiem co mi dolega, ponad 10 lat temu mnie zdiagnozowano, ale jak widac czas na pierwsze zwiekszenie dawki. Wizyte u specjalisty mam 19 pazdziernika, Arab ktory mowi w 4 jezykach, wiec nie powinnam miec problemow z porozumieniem:) Karty dalej nie mam, ale mam swoj numer i ponoc ma wystarczyc. Jeszcze nigdy tak sie nie moglam doczekac wizyty u lekarza. Byle do nastepnej srody. A w ta mamy kolejne swieto - dzien dziecka i matki boskiej, wiec w pracy wolne! A jutro z tej samej okazji mamy Family Day, wiec po biurze beda biegac dzieci pracownikow:P Bedzie wesolo, chyba ze zasne:P

 

Aszka - W Polsce trudno o zestawy DIM, a w Brazylii nie ma ich wcale, ani w stacjonarnych pasmanteriach ani w sklepach online. Nic! Sorter dostalas taki jak jest najpopularniejszy, czyli rozowy. Niebieskie i biale bardzo zadko mozna trafic. Trzeba sie o nie specjalnie dopytywac. A w innych kolorach nie widzialam.

edytag - W Ketrzynie wstawalam godzine wczesniej niz tu :P

sobota, 13 sierpnia 2016
Candy!

Nie moje, ale zapisac zawsze sie mozna:) Zwlaszcza po 50h tygodniu pracy:P Zreszta po ostatnich doswiadczeniach wiem, ze przez rok zrezygnuje z przesylek miedzynarodowych. Nie ma co sie denerwowac i tracic kasy na przesylki do i z Brazylii. Pocztowki gora i juz:P

A dzis zapisalam sie na candy u:


Cecylii

23267232-kosmetyki,-makijaĹź-i-ikony-kosmetyczne-i-tĹ</span><span>‚a.

 

Iwonki W

candy

 

Anielique

IMG_1452

 

i Oli Zuch

konkurs banner

A Wy sie nie zapisujcie, bo chcialabym raz cos wygrac:P

 

Z wiesci brazylijskich, tych nieolimpijskich a pieguchowych:P Dalej w hotelu, czekam na zatwierdzenie umowy wynajmu mieszkania przez moja firme, kupuje powoli rzeczy do mieszkania i skladuje w hotelu (jutro sie zdziwia panie sprzatajace jak zobacza pudlo z garnkami :P), niestety musialam kupic samsunga, bo smartfonow windowsa nie sprzedaja w Brazylii, wiec od srody przyzwyczajam sie do androida i whatsappa (masakra!, choc moim pierwszym kontaktem byl moj szef :), mam juz nauczyciela jezyka portugalskiego, pierwsza lekcja we wtorek, jutro ruszam po ksiazke do ksiegarni. W poniedzialek tez mamy wolne, ale z innego powodu - miasto Jundiai, gdzie mieszkam i pracuje, ma swoje osobiste swieto:P Reszta Brazylii nie swietuje:P Dalej nie znalazlam uroczych zakatkow i nie mam sily na obrabianie zdjec, wiec musicie mi uwierzyc na slowo:P

 

Udanego dlugiego weekendu i nie dajmy sie zwariowac przymusowemu odpoczynkowi!

 

Dziekuje za odwiedziny i komentarze! Obrigada!

 

damar5 - Do Rio mam 6h samochodem lub 1,5h samolotem, wiec mnie nie wypatruj:P

Marta - Pryszcze na sercu to french knoty, w tych zestawach nie ma koralikow.

cinka26 - Nie wiem jak w Polsce, ale tu sie pracuje na whatsapp. W pracy inaczej sie nie da skontaktowac dosyc szybko z szefem, czy wspolpracownikami. Maili tak czesto nie sprawdzaja, a telefon zawsze obok. Wszyscy sie z tego smieja, ale tak jest. Szef jako pierwszy mi wyjasnial jak dziala whatsapp i nawet mi sie sam wpisal do kontaktow:P Zaraz pozniej juz mi wysylal wiadomosci odnosnie pracy, choc siedzimy w tym samym wielkim pokoju z boxami biurowymi.

renataa25 - To ja chyba groznie wygladam, bo mnie tylko raz jedna dziewczynka zaczepila w pociagu:P

 

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 30
| < Marzec 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
O autorze
Coricamo - sklep z materiałami do rękodzieła