Moje krzyżyki i inne wybryki
niedziela, 20 sierpnia 2017
Sklepy w Emmen :)

Było już na moim blogu o hamerykańskich sklepach, było o brazylijskich, było kilka spisów polskich pasmanterii z różnych miast, a dziś będzie o Holandii. W zeszłym roku w czerwcu będąc na delegacji udało mi się odwiedzić jedną pasmanterię i kilka innych ciekawych sklepów. Poprzednim razem w Nl byłam w liceum, kiedy akurat miałam przerwę od xxx, więc nie rozglądałam się za przydasiami. Rok temu jednak zasięgnęłam języka u pewnej Ani, która często tam bywa i dowiedziałam się, czego szukać. Jeszcze w Polsce wydrukowałam sobie mapkę i tak uzbrojona popołudniami ruszałam na łowy. Delegacja trwała tydzień, więc 4 razy udało mi się ruszyć na miasto :) Ania M. jeszcze raz dzięki :*

Pierwsze wyjscie niestety skończyło się pocałowaniem klamek, ale przynajmniej rozpoznałam teren:P Wiecie jak wygląda wyjście większą grupą, nie? Ruła, ruła i jeszcze raz ruła.

DSC08191

DSC08192

DSC08200

DSC08206

DSC08614

DSC08489

Pustki jak w Hameryce w BN :P Dlatego następnym razem już nie czekałam aż moja ekipa się zbierze i sama ruszałam w nieznane, żeby zdąrzyć przed zamknięciem.

Tak, to ostatnie to była właśnie ta jedna jedyna pasmanteria :D Jak już do niej trafiłam to dużo czasu w niej spędziłam, bo chciałam wszystko obejrzeć. No i obejrzałam i się przeraziłam cenami!

DSC08337

DSC08490

Chciałam coś sobie kupić, trochę na pamiątkę, a trochę żeby wreszcie mieć jakiś inny zestaw niż Dimensions czy inne hamerykańskie co sobie przywiozłam w walizach. Tyle tego wisiało…

DSC08493

… i się kurzyło! Chyba nie tylko ja miałam to samo zdanie na ten temat. Już nie pamiętam, ale chyba skończyło się na jakimś drobiazgu i darmowych wzorach. Powzdychałam i poszłam do sklepów poleconych mi przez Anię :) I tu już było o wiele lepiej!

Może komuś przyda się kiedyś moja lista? Żaden z tych sklepów nie jest typowo robótkowy, ale w każdym z nich można znaleźć coś fajnego :)

Zeeman!

DSC08405

Aż dwa znalazłam :P

DSC08605

Blokker!

DSC08485

Action! Też dwa w mieście, ale strasznie ukryte, oba! Jeden od tyłu centrum handlowego.

DSC08611

A drugi za bramą z głównej ulicy.

DSC08636

Tedi!

DSC08609

I moje własne odkrycie – Wibra! Dana, to tu kupiłam ramkę – jabłuszko :)

DSC08406

W fabryce siedzieliśmy codziennie tak długo, że moje zakupy były ekspresowe, zaraz przed zamknięciem sklepów. W sklepach taki spokój panował, że panie z obsługi gdzieś na tyłach, a ja niestety musiałam je poganiać, żeby coś kupić i strasznie głupio się z tym czułam, ale chciałam wszystko zobaczyć, a nie tylko jeden sklep. Jak widać ze zdjęć powyżej, część sklepów wolnostojących, a inne w dwóch małych centrach handlowych.

Nie pytajcie, co w którym sklepie było, bo już nie pamiętam. Ale wszystko to ładnie wyglądało. Było co wybierać, a ceny o wiele, wiele przyjemniejsze niż w pasmanterii. Także na ile mój własny budżet pozwolił, po kupieniu pamiątek dla moich 3xSz…. zza filara:P, coś niecoś sobie kupiłam :)

DSC08606

DSC08607

DSC08608

DSC08613

DSC08634

DSC08647

DSC08649

Ach te puszki z guzikami!

DSC08651

DSC08652

Znalazłam też taki zestaw z mocno zaplastikowaną kanwą:P

DSC08340

DSC08338

DSC08342

Pudełek było sporo! Cudne!

DSC08360

DSC08361

DSC08362

A ja musiałam wyjść z tymi domkami :D

DSC08363

Ile ja w tym jednym małym Emmen widziałam ramek! Szkoda, że nie mogłam ich wszystkich kupić:(

DSC08378

Widzicie te ceny? Całkiem przystępne, nie?

DSC08344

DSC08345

DSC08400

DSC08671

Dlatego przywiozłam ze sobą np. takie rameczki :)

DSC08381

DSC08393

DSC08403

Poszalałam też z naszywkami. Sorry za zdjęcia, ale cykałam wieczorem w hotelu.

DSC08246

DSC08247

DSC08248

DSC08249

Trafiłam też do jednego dużego sklepu z gazetami i poza znajomymi brytyjskimi gazetkami do xxx, widziałam Annę! Oj, szkoda że już jej nie wydają w Polsce. A taka fajna inspiracja na okładce :D

DSC08610

Widziałam jeszcze coś takiego. Nie wiem co to, czy po angielsku ma bardziej rozpoznawalny tytuł?

DSC08654

Ale podobało mi się, że ma “gratis”:P Dlaczego polskie gazetki nie mają gratisów? Nawet Mollie na polski rynek ich nie ma, a w US miała! Nieładnie ;(

DSC08655

Część zdjęć pocykałam, żeby nie zapomnieć o pewnych inspiracjach, co sobie mogę sama w domu zrobić :D

DSC08399

DSC08645

Albo po prostu mi się podobało i jak Włóczykij wystarczy mi pamięć (w moim przypadku – zdjęcie).

DSC08553

DSC08558

Fajny stoper do drzwi, nie? :)

DSC08662

Jak Holandia, to wiadomo że są i holcoki!

DSC08481

Nawet i mój rozmiar się trafił :P

DSC08482

A malutkie trafiły się Maćkowi :D

DSC08484

Nie pamiętam już w których sklepach, ale niestety trafiłam na zagłębie skorupowe!!!!!!!! Boże, mogłabym po jednej sztuce ze wszystkiego kupić!

DSC08603

DSC08640

DSC08643

DSC08348

DSC08349

DSC08352

W wielkim smutku ograniczyłam się do najmniejszej filiżanki ze spodkiem DE i szklanki Pickwick.

W spożywczaku pomacałam tylko niesamowite herbatki, bo nie wiem czemu takie drogie w Nl???? A skorupy jednak tańsze od nich. Hmmm, czemu?

DSC08426

DSC08427

Mój humor poprawiły tematyczne place i alejki w jednym centrum handlowym. Bardzo starałam się nie parskać ze śmiechu jak to wszystko zobaczyłam. Badziew, że hej:P

DSC08375

DSC08377

DSC08408

Natomiast w jedynej w mieście księgarni po prostu się zakochałam! Pomimo tego, że nic do xxx w niej nie było, ani jednej książki! A dopytywałam się dokładnie!

Taki pomnik był zaraz obok wejścia :)

DSC08488

W środku dział dziecięcy.

DSC08656

Zaniemówiłam jednak na widok działu z kryminałami!!!!!!!!!!!!

DSC08658

Ogólnie sklepy w Emmen były cudne i nawet mi nie przeszkadzało jak były juz zamknięte. Sam widok mi wystarczał :D

DSC08441

DSC08442

Żeby nie było, że tylko po sklepach łażę to w następnym wpisie pokażę Wam gdzie mnie nogi poniosły i co mi się podobało w Emmen :) A podobało mi się sporo :D

 

A z wieści z placu boju, czyli remontu – kuchnia zbliża się ku końcowi! Kafelki już od ponad roku były, ale w tym tygodniu dołączyły do nich matowa boazeria i cudna tapeta w filiżanki :) W końcu tata zna się na drewnie jak nikt inny, a ja jestem Anka Filiżanka, przynajmniej Matkas tak mnie nazywa:P Meble czekają w paczkach od kilku miesięcy, więc w przyszłym tygodniu się za nie bierzemy !

 

damar5 – To do roboty! Anchora kupowałam co tydzień po 30-60 sztuk, więc szybko poszło, ale DMC w Stanach zbierałam przez chyba 5 lat. Także Ty już dawno powinnaś mieć całą paletę Anchora:P

ella1101 – W moim Michaelsie uwielbiałam kosze/pojemniki zaraz przy kasie, gdzie wszystko było po 1-1,5$. Właśnie tam kupowałam te maleńkie rameczki. Te droższe, czyli od 5$ w górę, też kupowałam na kupony. 10 rameczek na kwiatki z DMC (te) kupowałam przez kilka tygodni, z przerwą na dostawę, bo potrzebowałam więcej niż mieli na stanie:P

labores-art – Po latach xxx nauczyłam się, że jeśli coś wyhaftuję bez planu oprawy to ląduje w teczce i czeka i czeka, a jak zacznę od ramki to od razu po wyxxx mogę się cieszyć takim hafcikiem :D O życiu na walizkach nie musisz mi mówić, bo przez 9 lat to jednak sporo tego przeżyłam. Ale zawsze wiedziałam, że będę mieć swoją metę w Katowicach i właśnie ten plan się ziszcza :D Widzę, że Dubaj i Brazylia są bardzo podobne:P W pracy też siedziałam po 10h, z dojazdami to chyba ze 12h wychodziło poza domem. Na moim osiedlu też miałam darmową siłkę i mały basen, ale byłam zbyt zmęczona żeby chodzić :(

Agata – Jak już wiele razy pisałam – w garażu :P

 

22:45, piegucha , sklepy
Link Komentarze (5) »
sobota, 08 kwietnia 2017
Dress it up/Jesse James

Dziś dla odmiany nie będzie o xxx, ale o nowościach w zestawach amerykańskich guzików Dress it up/Jesse James. Chyba ostatni wpis guzikowy zrobiłam będąc jeszcze w US. Najbardziej lubiłam wyczajać nowe paczki z guzikami osobiście w sklepach i cykać zdjęcia z nimi wiszącymi na hakach, ale teraz i mnie zostało przeszukiwanie neta. Przez długi czas nie mogłam patrzeć na pewne strony, na ebaya, bo wiedziałam, że już wszystko nie jest dla mnie tak dostępne jak kiedy mieszkałam w Michigan. No i przede wszystkim pamiętam dramatyczne ostatnie pakowanie waliek. Prawie 24h, które skończyło się wyrzuceniem sporej ilości rzeczy, o których nie chcę pamiętać. No, ale to wszystko miało miejsce już prawie 2 lata temu i coraz mniej pamiętam! Także poślińmy się nieco razem. Nie wiem czy wszystko to „najnowsze” nowości, czy też nie to co już dawno krąży, a ja nie widziałam, bo nie zaglądałam, ale co tam! Im więcej zdjęć tym więcej oglądania. Choć jakoś prawie nic nie zachwyca:( Albo ja jestem zdegustowana po tym co kryją dwa kartony z pudełkami pełnymi guzików w moim garage w Katowicach :P

Części guzików w życiu nie widziałam, ale wiele z zestawów to mieszanka czy lekko zliftingowane stare „modele”. Szkoda, że mało się postarali. Badziewia i maszkary oraz to co już mam pominę milczeniem, a co mnie się podoba to Wam zakomunikuję :D Kolejnośc przypadkowa, tak się same zapisały w folderze na lapku, to tak tu będą:P

368-tropicana-600x600

4121-600x600

6683-600x600

7472-600x600

7475-600x600

7492-600x600

7493-600x600

Mała Ania i Maciek z lat 90? Tylko my mieliśmy jednocześnie kółka i chlapaczki! Rózowy kostium też miałam, a nawet chyba dwa :D Tylko Maciek miał normalne kąpielówki, a nie amerykańskie gacie:P

7699-600x600

7704-600x600

8047-monster-eyes-600x600

8104-600x600

8298-creatures-of-the-sea1-600x600

8314-summer-bears1-600x600

8815-turkey-trot-600x600

8816-the-good-shepherd-600x600

8976-600x600

8978-600x600

BOSKIE! Prawie jak “cytrynka” z mojego zdjęcia profilowego na FB i skypie :P

8988-fruit-slices-600x600

9062-for-the-love-of-quilting-600x600

9065-in-your-neighborhood-600x600

9066-outdoor-friends-600x600

9069-600x600

9072-600x600

Bałwanki świetne! Do teraz nie mogę się napatrzeć :D

9073-600x600

9074-600x600

9075-600x600

9076-600x600

9315-sweet-butterflies-600x600

9316-our-princess-600x600

9317-jungle-baby-600x600

9319-whooo-loves-you-600x600

9320-mermaid-kisses-600x600

9321-ahoy-baby-1-600x600

9321-forever-friends

9350-my-purrfect-angel-600x600

9351-i-love-cats-600x600

9352-life-is-better-with-a-bone-600x600

9353-my-beloved-dog-600x600

Taki pseudo-dyplom też mam:P Może kiedyś powinnam Wam pokazać jak to naprawdę wygląda? Ale chyba najpierw poczekam, aż prawdziwe dwa amerykańskie dyplomy zawisną na mojej osobistej ścianie? Ramy są, ściana też, tylko tapety i farby brakuje:P Ale to już tuż, tuż… :D

9354-graduation-600x600

To też już niedługo! Oj, brakuje mi prowadzenia samochodu!!!!!!!! Dalej strasznie tęsknię za Smerfikiem!!!!! ;(

9355-on-the-road-again-600x600

A takie żółte tipi to mieliśmy jako dzieci :) Koleżanki z piętra miały domek, a my tipi :D Fajnie się w nim siedziało :)

9356-little-man-cave-600x600

9357-600x600

9358-fairies-welcome-1-600x600

9359-bunny-love

9360-so-sweet-600x600

9361-bollywood-elephants-600x600

9362-google-eyed-600x600

Czemu te zwierzaki mają makijaż a la wiele celebrytek?????? :(

9363-animal-cuties

 

9364-beach-beauties-600x600

9365-starfish-wishes-600x600

9366-birdhouse-cottages

9372-its-your-time-to-blossom-600x600

9375-l-atelier-de-fleurs

9378-country-sunshine-1-600x600

9380-sparkle-flowers-600x600

Tęsknię za polskimi warzywami!

9381-fresh-produce-600x600

9382-bee-happy-600x600

A karpuziki w Brazylii cały rok :) To akurat tu mi się bardzo podoba!

9383-watermelons-600x600

Biedronki z nadrukiem są super hiper wystrzałowe :D

9384-ladybug-love-1-600x600

9385-ladybug-crossing-600x600

9386-cherries-600x600

9387-mushroom-houses-600x600

Shire z Hobbitami, a nie jakieś wróżki czy elfiki! Kto ze mną, łapka w górę!!! :D

9388-600x600

9389-fresh-strawberries-600x600

9391-lets-shop-600x600

9395-bird-neighborhood-600x600

69682-600x600

Nie, nie, nie! To jakieś pokraki a nie rowery :(

bicycles-600x600

cars-600x600

W Brazylii czekoladowe jajka i zajączki baaaaaaaardzo drogie. I nie mają moich ukochanych goplanek :(

chocolate-bunnies

field-of-happiness-600x600

hot-air-balloons-1-600x600

sewing-600x600

Smerfy mieszkały w fajniejszych grzybkach:(

shroom-with-a-view1-600x600soar

STAINEDGLASS

Hmm, starałam się nie krytykować, ale nie wyszło:P

Te i inne guziki możecie obejrzeć na stronie producenta (tu) i na stronie sklepu, który jest podany na stronie producenta (tu).

 

Udanego i ciepłego weekendu!

 

03:26, piegucha , sklepy
Link Komentarze (7) »
sobota, 01 kwietnia 2017
Co nowego w DMC?

Chyba większość z nas już wie, że oferta DMC zależy od lokalizacji. W wielu krajach pojawiają się produkty dostępne tylko na ich terenie. A szkoda :( Także dziś przegląd głównie z Hameryki, ze strony DMC, gdzie kilka razy coś zamówiłam i nawet na darmowy kubek się załapałam mojej ostatniej zimy w Michigan (ten) :D

Zdjęcia zapisałam już jakiś czas temu, a dziś zauważyłam, że nieco posprzątali albo wyprzedali, bo np. ani jednej skarpetki już nie ma! Jeśli chcecie sobie pooglądać ceny i inne produkty, to zapraszam tu. Niestety wysyłka tylko na teren US.

A co mi wpadło w oko? Pewnie znowu to, co większości z Was wpadłoby i zaraz wypadło:P Ale co tam! Mój blog, to będzie to co mi się podoba:P

Przede wszystkim nowe „materiały” do xxx! Korek i siateczka!

Korek zwykły, który jest zdecydowanie cieńszy niż taki co znamy z kuchni:D

cork-pdp-1

cork-pdp-2

Nawet da się go naciągnąć na tamborek!

cork-pdp-3

Jest też korek ze złotym połyskiem, tzn. takie paćki złote.

cork-gold-flecks-pdp-1

cork-gold-flecks-pdp-2

Tu chyba nieco lepiej widać złotka.

cork-gold-flecks-pdp-3

Jest też siateczka dwukolorowa, z jednej strony złota, a z drugiej srebrna.

mesh-pdp-1

mesh-pdp-2

mesh-pdp-3

Sama padłam na widok drewnianego wzornika ściegów!!!!!!!!!

emb_kit

Marzenie!!!!!!!

embroidery_card_set_of_3_1

hmembc1s

hmembc2s

hmembc3s

Super są też podstawki pod kubki!!!!

hmcoast16s-main

Wzory bardzo moje, a mulina jest jakaś specjalna matowa, co to nie mechaci się i ma 5 nitek w motku.

coaster_

Drewniany chustecznik jest cudny! Też mi się marzy!

hmtb16s-2

hmtb16s-1

tissue_box

A kalendarz jakoś im nie wyszedł.

heatherlins

hmhl5002s_2

hmhl5002s_3

Ostatnio nawet Ariadna wypuściła zestawy do samodzielnego wykonania bransoletek, z piankowymi dyskami. W Hameryce dyski są drewniane. Takie muliny mam, bo kupiłam w Hobby Lobby, ale dysków za moich czasów jeszcze nie było. Buuu :(

prgdkumks

prnekumks

prspakumks_

Wspomniane już mini skarpetki zawsze skradają mi serce. Mam już trochę innych, ale te też ładne:) Duże też były, ale ja już wolę Dimkowe w rozmiarze xxl :)

csct16sms

csg16sms

csob16sms

csorn16sms

cspd16sms

csr16sms

css16sms

Basia ostatnio pisała w komentarzu, że nie lubi haftowanych bransoletek:P A ja lubię i takie ze sztucznej skóry kupiłabym. No tylko czarną i granatową, bo róż i biel to jednak nie moje kolory:P

CUFF-1BLK

cuff1blks-2

CUFF-2WHT

cuff2whts-2

CUFF-3DNM

cuff3dnms-2

CUFF-4FCH

W Europie wiele hafciarek wzdycha do drewnianych skrzynek od DMC. Mnie jakoś nigdy nie wpadły w oko, a jak je zobaczyłam w Gdyni na żywca to się skrzywiłam:( Nie lubię takich niedoróbek, ale to pewnie wina taty i naszego drewnianego rodzinnego biznesu:D

W Hameryce mają inne propozycje. Takie bardziej sklepowe, bo drewniane widziałam w jednym mniejszym sklepie robótkowym w Lansing.

acrylic-cabinet-side-view

wood-cabinet-side-view_2

Za to kolejne tamborkowe zestawy bardzo mnie zaciekawiły! Oczywiście tylko niektóre, ale jest do czego się uśmiechnąć:)

Dwa z nich mają kanwę z nadrukiem i tylko kilka elementów się xxx.

tmrcrx1

tmrcrx1_lifestyle (1)

Ślicznie pakowane :) Zwłaszcza te wstążeczki w krateczki!

tmrcrx2_1

tmrcrx2lifestyle

Pozostałe mają bawełniany kawałek materiału z nadrukiem. Najbardziej podoba mi się pomysł z przyklejeniem materiałów we wzorki, jako uzupełnienie haftu.

tmremb1

tmremb1_lifestyle

I te zestawy, w przeciwienstwie do tych z kanwą, można sobie w domu odgapić :P

tmremb2

tmremb2_lifestyle

tmremb3

tmremb3_lifestyle

tmremb4

tmremb4_lifestyle

tmremb5

tmremb5_lifestyle

tmremb51

tmremb51_lifestyle_1

Ta dziewczynka najbardziej mi się podoba:)

tremb52

tmremb52_lifestyle

No to koniec z Hameryką, ruszamy do Europy!

Na francuskim blogu DMC padłam ostatnio! Jak zobaczyłam kanwy z nadrukiem i zapytałam się sama siebie, czemu u nas ich nie puścili do sprzedaży????? Pamiętacie kilka lat temu, jak wiele z nas załapało się na te cudeńka?

toiles_cuisine_700x700

Mnie udało się wszystkie dorwać, ale było ciężko, bo szybko znikały z polskich sklepów internetowych. Matkas tylko jedne wisienki kupiła na wystawie DMC w katowickim Spodku, inne były już wykupione. I dorwałam je na angielskim ebayu.

Dlatego pytam się, czemu tych u nas nie było????????

lot-coupons-toile-aida-imprime-DC9994

Różyczki jak różyczki, nic ciekawego…

dc27prfleur_700x700

…ale dwie pozostałe! BOSKIE!

dc27prmedal_700x700

Zwłaszcza te!

s-l1600 (21)

Były też oczywiście książeczki z wzorami do nich i tu już w całej okazałości widać jakie cudeńka można by było przy pomocy tych kanw stworzyć. Szkoda, że Polkom nie było to dane:(

14732

14733

14735

14734

Natomiast na ebayu trafiłam na super, chyba nowe bo na wielu aukcjach, zestawy DMC. Nie wiem, na który rynek puszczone, bo ostatni katalog DMC, który miałam w łapkach był z 2015 roku.

s-l1600 (7)

s-l1600 (16)

Chciałabym kiedyś zobaczyć na żywo zorzę polarną!!!!

s-l1600 (8)

s-l1600 (15)

Też na ebayu, ale chyba z UK, znalazłam takie zakładki. Raz się pojawiły i zaraz je ktoś wykupił. Lnu nie lubię, ale od czego jest lniana kanwa? Tylko jeszcze jakieś wyraźniejsze wzory potrzebne.

s-l1600 (19)

s-l1600 (20)

Gdyby któraś z Was trafiła na którykolwiek z ostatnich 4 wzorów, to ładnie się uśmiecham i zaparaszam na pocztę gazetową (piegucha).

To tyle na dziś:) Hmmm, chyba dobrze, że nie znam innych stron DMC, bo mogłabym paść na zawał:P

Mykam do morskiego Dimka, a Wam życzę udanego weekendu!

 

Aaaaaa, odnośnie zapytania/zagadki z ostatniego wpisu! Żadna z Was nie trafiła obu zestawów, ale damar5 i 1_iwonan miały po jednym trafieniu. Z serii Quick Creations mam jeszcze słoneczniki i misia :) Co nie znaczy, że motyl (brazylijski:P) czy leżaki nie byłyby mile widziane w moich łapkach :D

 

labores-art  – Obecnie xxx już 9 hafcik w tym roku:D Pozostałe Quick Creations w pudełku w garażu w Katowicach. A co do problemu, to mam dokładnie odwrotny :(

 

02:12, piegucha , sklepy
Link Komentarze (6) »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 17
| < Sierpień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
O autorze
Coricamo - sklep z materiałami do rękodzieła