Moje krzyżyki i inne wybryki
poniedziałek, 29 maja 2017
Czerwona choinka

Chyba koniec paczek na dłuższy czas, więc skorzystam z okazji i pokażę moje xxx :D

Rameczkowy hafcik z DMC ukończony! Ostatnio pokazywałam go w takim stanie.

DSC02090

DSC02097

Szybko zabrałam się za xxx i zaraz się pomyliłam:P Później trochę poleżał i poczekał na prucie, aż pewnej niedzieli go machnęłam do końca.

Najpierw były xxx.

DSC02267

A później monotonne backstitche.

DSC02279

Prasowanie, przyszywanie choinki i oprawa długo nie zajęły.

DSC02303

Cud, miód i orzeszki :D Zwłaszcza jak pozbyłam się paskudnego napisu:P

DSC02305

DSC02307

Dwa kolory mulin, xxx dwiema nitkami, backstitche jedną nitką. Kanwa 14ct. Drugi zestaw z serii choinkowej ma jeszcze paskudniejsze napisy, ale trzeba nieco bardziej pokombinować, żeby się go pozbyć. Ale nie bój żaby, coś wymyślę :D

DSC02313

Tak bardzo spodobały mi się zestawy z rameczkami od DMC, że nakupiłam ich ździebko:P Nie, nie mam wszystkich, jest ich więcej. Lubię je za fajne wkomponowanie guziczków w haft i ramkę, dzięki której haft jest gotowy do powieszenia na ścianie:) Reszta czeka w pojemniku w garażu, mam nadzieję, że niedługo :D

DSC02332

W tym samym dniu co oprawiałam choinkę, wzięłam się za wykończenie dwóch brazylijskich hafcików – aniołka i zajączka. Mama już dawno wybrała wstążki, ale ta moja ruła…. :(

DSC02000

Hafty Matkasa, więc nie wtrącałam się do wyboru, tylko przyniosłam z garażu odwiednie worki.

DSC02323

Jeden z mniej lub bardziej gładkimi i jednokolorowymi wstążkami.

DSC02315

DSC02317

A drugi z wiosenno-wielkanocnymi.

DSC02319

DSC02321

Większość wstążek z Hameryki, czyli mój zakup, ale co Matkas wybrała nieco mnie zdziwiło, bo sama myślałam o innych:P

Do aniołka wybrała wstążkę, która „przypomina witraż”. Hmm, sama się dziś zastanawiam czemu je kiedyś kupiłam:P

DSC02326

DSC02391

Ale nieźle pasuje, nie?

DSC02380

Ptaszki wycięte i przyszyte na amen:P

DSC02381

DSC02382

DSC02383

Do zajączka trafiła wiosenna wstążka. Też mi się widzi, ale sama myślałam o jednej z dwóch z marchewkami.

DSC02378

Ale ta też całkiem fajnie “leży” :D

DSC02374

Do wykończenia zostały mi jeszcze trzy brazylijskie hafty, ale to dopiero w lipcu lub sierpniu. Wszystkie mają już xxx i ///, i czekają na backstitche :(

A teraz dla ciekawskich o mocnych nerwach kilka fotek z garage :P Wszystkie moje wstążki mieszcza się w trzech białych pojemnikach :)

DSC02335

Każdy jest szczegółowo opisany :)

DSC02339

Pojemniki nieco brudne z zewnątrz, ale tak szczelne, że środek jak nowy :) Zresztą wszystkie wstążki mam powkładane najpierw do małych woreczków strunowych, a później pogrupowane tematycznie w większych. Oj, dojście do tego porządku zajęło mi chyba 2 dni :P Ale teraz już wiem jaka wstążka jest gdzie i o to chodziło!

DSC02337

I to tyle na dziś i na najbliższe tygodnie. We wtorek rano ruszamy do Grecji, drogą lądową przez Czechy, Słowację, Węgry, Serbię i Macedonię. Na naszym stałym miejscu w Lygii będziemy w czwartek. A później już tylko relax :) Rodzinka w Grecji była we wrześniu, a ja dwa lata temu, więc chyba odpoczynek nam się należy :) Wracamy początkiem lipca, ponad 5 tygodni nas nie będzie w kraju :D Tradycyjnie już nie biorę nic do xxx, ale codziennie dowożę nowe książki do naszej przyczepy :) Będzie prawdziwa rozpusta :P

Trzymajcie się, udanych wakacji i do zobaczenia w blogosferze w lipcu!

 

wtorek, 25 kwietnia 2017
Cuda ...

Świeżutki hafcik, wczoraj skończony! A rozpoczęty w czasie 24-godzinnego braku wody:P Nie ma, nie ma wody w Brazylii… :P No dobra, już jest, ale w Wielkanoc nie było:P

A hafcik to oczywiście Dimek na plastiku z 2002 roku. Z kolejnej 6-częściowej serii Whimsies, przeze mnie nazywanej długą:P

DSC01998

Uwielbiam aniołki, mam ich małą kolekcję w Katowicach, więc ten sympatyczny aniołek od razu wpadł mi w oko:) Kupiony na ebayu amerykańskim za czasów michigańskich:D Zabrałam go ze sobą do Brazylii i jak się za niego zabrałam i pokazałam Matkasowi to … powiedziała mi, że przypomina jej mnie:P Hmm, aniołem nie jestem, ale kicki kiedyś nosiłam. I tak głupio też umiem się uśmiechać:D

DSC01869

14 kolorów muliny, zero łączonych, więc wyszywanie powinno iść szybko. Trochę mi to zajęło, ale mam teraz sporo na głowie. W czwartek Wam wyjaśnię,  o co chodzi i biega:P

Bezproblemowo się haftowało, aż do czasu…

DSC01987

… ptaszków:P Pierwszy raz mi się zdarzyło w Dimku, że zabrakło mi kanwy plastikowej! A i tak oszczędnie zawsze xxx i zaczynam z najmniejszym zapasem jaki się da. A tu taki surprajs:P

DSC01989

Dobrze, że niedawno machęłam zajączka, bo w nim zostało sporo plastiku i ptaszki zmieściły się!

DSC01990

Jaja jak arbuzy, nie? :D

DSC01985

Wczoraj wreszcie wzięłam się za backstitche i machnęłam je za jednym zamachem po bardzo długiej niedzieli :D

DSC02000

Xxxxx dwiema nitkami muliny, backstitche jedną czarną nitką, a napis dwiema i czterema nitkami – fajny efekt :)

DSC02004

DSC02002

DSC02006

DSC02007

Jedyne co zmieniłam, oczywiście po konsultacji z Matkasem, to brak cieniowania w aureolce. Idiotycznie te kilka białych xxx wyglądało. Teraz wygląda lepiej. Zresztą po co cieniowania w takim prostym wzorze? Jak ostatnio z mieszanymi łatkami na zajączku. Czasem ździebko przesadzają w Dimensions:P

DSC02010

DSC02012

Oczka aniołka i ptaszków to French knoty dwiema nitkami.

DSC02013

DSC02015

Wycinanie i wstążka w maju, tak samo będzie z zajączkiem. Matkas znowu podwędziła mi hafciki!!!!!!!

 DSC01996

Cud, miód i orzeszki :D A napis brzmi: cuda się zdarzają :) Chyba proste tym razem, bo nawet Osobisty Ociec załapał, a nigdy w życiu nie uczył się angielskiego, tylko rosyjskiego i francuskiego :)

Z tej serii Whimsies mam tylko ten jeden zestaw. Ale pozostałe 5 znalazłam na necie, tzn. zdjęcia:P Podoba mi się jeszcze bałwanek, a reszta jakaś niewydarzona niestety :(

72870 Naughty or nice

72872 Share the Light

72873 Santa Jingle Whimsy

131111-c5e95-22024198-

foto

Tyle na dziś. Mam jeszcze dwa hafty na kanwie, które chciałabym skończyć w tym tygodniu, ale zobaczymy co i jak?

 

To pozdrawiam z coraz zimniejszej i zimowej Brazylii. W nocy kulę się z zimna pod dwiema kołdrami :( Gdzie moje michigańskie grzejniki? Czemu przy -30°C w zimie mogłam mieć +30°C w środku? A tu kicha:( A zima w Polsce? Sorry, taki mamy klimat:P Zresztą mam lekką satysfakcję po tych wszystkich latach jak mi zazdrościłyście długiej i mroźnej zimy w Michigan:P

 

Katarzyna G – Pytanie zrozumiałe:) Wbijam w tą samą dziurę, po zrobieniu wszystkich xxx jest tak ciasno, że supełek się dobrze trzyma i taka to moja tajemnica:P Instrukcji nie czytałam, więc nie wiem co Dimensions radzi.

poniedziałek, 17 kwietnia 2017
… i już po

W Brazylii powoli święta się kończą. Przerwa świąteczna trwa od piątku do niedzieli, jutro już zwykły dzień pracy. Choć… i te święta jakieś takie normalne, bo dziś wszystko normalnie działało, jak w każdą niedzielę. W supermarketach szaleństwo zakupowe, puste półki normalnie. Sąsiedzi dodatkowo od piątku do dziś remonty robili, także pomimo jednego z najwyższych procentów katolików w danym kraju, aż tak ich Wielkanoc nie obchodzi:P Wiertara za ścianą dziś o 10 jakoś mnie bardziej rozbawiła niż zmartwiła:P Aaaa, po 24h woda wróciła do kranów. Dowiedziałam się, że po prostu dozorca czyścił zbiornik z wodą na moim osiedlu. Hmm, chyba nie ma lepszego terminu niż od 18:00 w Wielki Piątek do 18:00 w Wielką Sobotę, nie?

A wracając do przyjemniejszych rzeczy, w piątek na żywca, a dziś na zdjęciach mogłam pooglądać co dziewczyny przytachały ze sobą w piątek do Rodzicków! Dana i jej mama, Pani Nela (damar5 i cornelka2), czymś takim obdarowały moją rodzinkę :)

^4485F20D632F3E26F9D1F46430E9826495AB8EDF577F81C6B2^pimgpsh_fullsize_distr

^9EA355BCCB9631EEE311372D706CDD7FF09BDDFD6BBA838171^pimgpsh_fullsize_distr

^C39842B40649AF2D23B1BE9E1833D6F0707287078DD93A3FC3^pimgpsh_fullsize_distr

Dziewczyny, dziękuję że tak miło obdarowałyście moją rodzinkę :)

A co u mnie? Ostatnio miałam trochę więcej czasu i chęci na xxx i w 3 dni machnęłam kolejny wielkanocny hafcik :)

Zaskoczenia brak, bo to kolejny Dimek:P Na plastiku, z kolejnej 6-częściowej serii. Tym razem z 1999 roku:)

DSC01982

Tym razem tylko 13 kolorów i aż jeden łączony! Hmm, po co nie wiem, bo nawet nie widać, ale ktoś miał taki pomysł. Łączone są dwie niebieskie łatki. Widzicie, że to z dwóch kolorów niebieskiej muliny??? Chyba nie:P I po co takie cuda wymyślają?

DSC01854

Xxx zajęły mi dwa wieczory, a backstitche chyba 1-2h następnego wieczoru.

DSC01973

Zajączek trafia do Matkasa, bo jakże by inaczej:) Po wycięciu Matkas sobie jakaś wstążeczkę z garażu wybierze. Liczę na marchewkową, ale zobaczymy czy nie skusi się na zwykłą jednokolorową? Sama jestem ciekawa :)

Wszystko xxx dwiema nitkami muliny, backstitche jedną nitką, a napis dwiema nitkami. Plus jeszcze 3 french knoty i gotowe. Zagubiony zajączek gotowy! Słodki jest :)

DSC01975

Ale marchewa też wymiata :) Tak przyjemnie to już dawno mi się nie xxx :D

DSC01977

DSC01978

Wyszedł jak zwykle wedle oczekiwań :)

DSC01980

A jeszcze przypomina mi kogoś z kartki od Dany :D

DSC01983

Jak już pisałam, seria Simple Delights liczy 6 części. Było trudno, ale znalazłam zdjęcia pozostałych zestawów na necie. Zagadki tym razem nie będzie, bo mam tylko ten jeden zestaw. Reszta jakoś nie wpadła mi w oko na tyle, żeby się męczyć szukaniem pozostałych. Chyba innym się podobały, bo bardzo rzadko można je znaleźć na necie.

Jak zobaczycie poniżej, w prawie każdym hafciku z tej serii mamy zabawy słowne z angielskim. W moim zajączku powinno być Happy Spring, ale co robi zajączek? Skacze, czyli hop, hop po ang, więc mamy Hoppy Spring :)

72583 I love spring

Bądź szczęśliwy to BE Happy, ale pszczoła to BEE, więc taki napis im wyszedł :)

BEE_HAPPY_BEEPRIZE8

Dim72580_med (1)

Całkowicie/totalnie niesamowity to Totally Awesome, ale że ropucha to TOAD, to i tu się pobawili literkami :)

Dimensions 72582 Toad-ally Awesome

Chyba najbardziej podobają mi się tulipany powyżej, ale ten zajączek jest paskudny :( Bleee….

Czyjś aniołek to byłoby Somebody’s Angel, ale wszystkie chyba znamy zajączki Somebunny, więc i im wyszło to samo, że zajączkowy aniołek. Szkoda, że nie ładniejszy:P

SOMEBUNNYS_ANGELPRIZE10

Jak cykałam zdjęcia zauważyłam jeszcze fajny tekst na kartce ze wzorem :D

DSC01866

Simple Delights to proste rozkosze. A częściowo rysunkowy tekst brzmi mniej więcej tak:

Ucieknij od hałaśliwego ruchu, długich kolejek w supermarkecie, stale dzwoniących telefonów. Ciesz się chwilą dla siebie. Przygotuj sobie zimny napój i ciesz się prostymi rozkoszami!

Nie czytałam tego przed xxx, ale rzeczywiście wzór prosty, przyjemności sporo, a mrożona herbatka ostatnio ciągle mi towarzyszy przy xxx :)

No to życzę Wam tego samego, co Dimensions i wracam do kolejnego Dimka. Jeszcze prostszy i też na plastiku, ale wybrany specjalnie pod „awarię” z wodą. Nie miałam zbyt wielu innych opcji do roboty przy 30-stopniowym upale i ani kropli wody w kranie :(

 

labores-art – Jeszcze bardziej wpadłaś z brazylijskim mięsem:P Moja firma jest jednym z największych brazylijskich i światowych producentów mięsa:P Głównie kurczaki, ale wołowina i wieprzowina też. W Dubaju mamy zarówno biuro jak i duży zakład produkcyjny. Zresztą ostatnio wybuchła największa w historii Brazylii afera z mięsem, więc coś było na rzeczy. Ale zapomnijmy o tym :) Ja też tęsknię za polskim żarełkiem, marzę już o pierogach, kopytkach i zupach moich Rodzicków, żurek, kapuśniak…. mniam, mniam :) A rolady wołowe w ich wydaniu!!!!!! Niebo w gębie! W końcu ile można patrzeć na codzienny ryż z fasolką na stołówce albo kanapki z surowym burakiem?

1_iwonan – Spoko, wiem że gusta są różne i wcale się nie przejmuję jak czytam czy słyszę, że któraś z Was nie wyhaftowałaby tego co ja. Mam tak samo:P Ale cicho sza:P

 

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 126
| < Październik 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
O autorze
Coricamo - sklep z materiałami do rękodzieła