Moje krzyżyki i inne wybryki
piątek, 06 stycznia 2017
Serce w serca, czyli test dla Kokardki :)

Niestety już z upalnej Brazylii, szkoda ze urlopy tak szybko się kończą! Ale mialo być o teście dla sklepu Kokardka.pl. Urlop pracowity, wszystkiego z listy do zrobienia nie odhaczylam, ale udało mi się machnąć jeden drewniany zestaw do wyxxx! Nie miałam problemu z wyborem, wiadomo było, że pierwsze musi być serce! W końcu jeden Matkas na nie czekał :D

W zestawie prawie wszystko do wykończenia, brakuje tylko nożyczek i kleju lub taśmy dwustronnej.

DSC00979

Serce ze sklejki ma prawą i lewą stronę, które łatwo można rozróżnić. Fastrygi na drewienku są boskie!

DSC00980

I lewa strona.

DSC00982

Jedyne dwie rzeczy, które nie podobają mi się w tych zestawach to wzory i kartonik na tył, dlatego też zeszło mi nieco, bo musiałam wymyśleć co wyxxx. Projekt skonsultowałam z Matkasem. Ile serc, w jakich kolorach, etc. Gusta mamy podobne, więc szybko wszystko ustaliłyśmy. No i zaczęłam od 3 ciemnozielonych serduszek :)

DSC01290

Wszystko haftuje się sześcioma nitkami muliny DMC. Ładnie kryje, ale gdyby nie było napisane, że to DMC to nie wiem czy byłabym tego taka pewna. Choć może moje amerykańskie motki ogólnie się różnią od motków dostępnych w Europie? Nie wiem, mam jeszcze moje michigańskie zapasy w segregatorach, więc w Polsce nie kupowałam:P

Czerwone tło poszło już szybko i gładko :)

DSC01344

Mama wybrała sobie jeszcze borodwą wstążeczkę i brązowy filc na spód. Kokardka to już własna twórczość Matkasa:D

DSC01342

Filc przykleiłam na taśmę dwustronną.

DSC01347

Nam, czyli Matkasowi i mnie serce podoba się znacznie bardziej niż w oryginalnej wersji, a Wam?

DSC01351

Reszta zestawów zostaje na póżniej, jak już wymyślę co na nich wyxxx :) Zresztą musiałam je zostawić w Katowicach, ale myślę, że przy następnej wizycie w domu machnę śnieżynkę, bo mam już pewien pomysł na nią :)

DSC00961

Podsumowując testowanie:

- zestawy z drewnianą sklejką, są ciekawą alternatywą dla zwykłej i plastikowej kanwy,

- większość zestawów jest raczej świąteczna (śnieżynka, choinka i dzwonek), ale dwa z nich (serce i sówka) są całoroczne :)

- wzory dołączone do zestawów są w świątecznych kolorach, ale można też łatwo coś samemu wymyślić,

- haftuje się sześcioma nitkami muliny DMC, która ładnie kryje sklejkę,

- igła dołączona do zestawu jest w odpowiednim rozmiarze,

- kartonik z zestawu można użyć do zasłonięcia tyłu, ale ja proponowałabym dołączenie do zestawu kawałka filcu, który kryłby cały tył sklejki, a nie tylko fragment zaxxx,

- dodałabym też kolorowe wstążki do zestawu,

- cena za jeden zestaw – 19,90 zł lub 82,90 zł za wszystkie 5 zestawów – jak dla mnie oki, bo coś nowego i fajnego i porządnie wykonane, a brązowa sklejka zamiast niemalowanego surowego drewna to fajna odmiana, może przy okazji kolejnych takich zestawów drewienka będą malowane na inne kolory?

Mnie zestawy od razu wpadły w oko jak je zobaczyłam na stronie Kokardka.pl, a na żywo robią jeszcze lepsze wrażenie, właśnie z powodu staranności wykonania drewienek. Jak najbardziej polecam i czekam na kolejne ciekawe zestawy z Kokardki!

Sklepowi Kokardka.pl bardzo dziękuję za możliwość przetestowania jednego z nowych zestawów. Pozostałe tak mi się spodobały, że sama za nie zapłaciłam :)

 

Dziękuję za odwiedziny, komentarze i życzenia:) A Wam życzę, aby ten nowy 2017 rok był lepszy niż poprzedni. Mój się dobrze zaczyna, bo w przyszłym tygodniu spełni się moje kolejne wielkie marzenie, a to dopiero pierwsze dni stycznia :)

 

poniedziałek, 19 grudnia 2016
Mam i ja!

Kiedys to ode mnie zaczynaly sie akcje testowania, a teraz na mnie sie koncza:P I ja dostalam maila ze sklepu Kokardka.pl z zaproszeniem do kolejnej edycji Klubu Testerow Kokardki. Z wielka radocha sie zgodzilam, bo jak inaczej moglabym zareagowac na mozliwosc przetestowania zestawow ze sklejki? No jak? Do wyboru 5 wzorow, a wybralam.... No nic nie wybralam, bo umowilam sie, ze jeden zestaw jest testowy, a pozostale 4 kupuje sama. Boskie byly jak je ogladalam na necie, a w naturze jeszcze ladniejsze:) Zreszta same mozecie TU poogladac :)

DSC00961

Bardzo ladnie i starannie wykonane, i juz czekam na swieta zeby przynajmniej jeden machnac:)

DSC00962

Wiem, czytalam na kilku blogach, ze wyxxx zajmuje jakies 20-30 minut, ale ze moje urlopy sa specyficzne to jeszcze nie mialam chwili by usiasc. Rozpakowywanie walizek, zalatwianie spraw z dlugiej listy "to do", etc, etc. Mysle, ze do swiat wiekszosc rzeczy skresle z listy i bede sobie mogla usiasc i nieco porobotkowac, bo i brazylisjkie hafty czekaja na wykonczenie.

Do sklikania niedlugo, bo jak zwykle postaram sie pojawic na kolejne urodzinki Pieguchowa:)

 

Dziekuje za odwiedziny, komentarze i zyczenia:) Podroz udana, ale o tym moze wraz ze zdjeciami :)

 

alkakz - Szlag mnie nie trafil, nawet niezle sie wyspalam w samolocie i padlam dopiero o 24, choc wyladowalam po 14 :)

Aszka - Nie wiem ile dokladnie, bo nie liczylam, choc liste mam, ale cos niedlugo pokaze:P Zdjecia beda bardzo wredne:P

Marta - Wiem, czesto o tym piszesz:P

Aga Jarzebinowa - No to dzielimy sie wzorami, moje heksy wesole, a Twoje bardziej zamyslone:D Bialego badziewia nie chce i chyba spelni sie moje marzenie:)

xgalaktyka - Nie wiem co konkretnie czytalas, ale zadnej mamci nie posiadam:P

 

poniedziałek, 18 lipca 2016
Poducha z Kokardki :)

O haftowanej poduszce marzylam od lat, ale jakos nie umialam sie sama za nia zabrac. Dzieki sklepowi Kokardka.pl od kilku dni mam juz swoja pierwsza:) Pod koniec maja dostalam przesylke (wpis tu) z zestawem do wyxxx poduszki i gotowymi pleckami z zamkiem do przyszycia.

DSC07924

DSC07928

DSC07931

Wyjazdy i inne sprawy nie daly mi zabrac sie za nia od razu, ale jak juz zaczelam to szybko poszlo :) Z rozpedu zaraz po odpakowaniu zabralam sie za xxx i nie mam nawet zdjecia poduszki zupelnie bez xxx :P Pierwszy rzadek juz prawie w calosci :)

DSC08875

W zestawie drukowana kanwa gobelinowa, welna, wzor i wielgachna igla.

DSC08871

Na wzor spojrzalam tylko raz. Nadruk byl tak dobry, ze nie musialam sie niczym juz posilkowac. Srodek x pokazywal kolor i ani razu nie mialam watpliwosci, jakim kolorem xxx.

DSC08877

Kolory tylko 4, wiec wbrew instrukcji nie zdecydowalam sie na ich posegregowanie. Nie widzialam takiej potrzeby.

DSC08880

Takze w przypadku kolejnosci "kolorowania" wzoru postapilam odwrotnie niz bylo napisane. A sugerowano, zeby zaczac od najciemniejszego koloru a skonczyc na bieli. Zaczelam od bieli, a dlaczego? Sama kiedys zauwazylam, ze konczac haftowanie jasnymi kolorami brudza sie one od tych obok, np. przeciagajac biala mulina obok czerwonych nitek/krzyzykow, otrzymujemy rozowe odcienie. Pozniej przeczytalam w jednej z angielskich gazetek, ze wlasnie powinno sie zaczynac od jasnych kolorow, bo wtedy sie one nie wybrudza. I tak juz zawsze robie :) Bo czy zauwazylyscie, zeby przeciagajac czarna muline obok bialej czarna zamieniala sie ona w szara? Ja nie :D A odwrotnie prawie na pewno :(

DSC08886

DSC08888

Na poczatku kanwa byla bardzo sztywna i nie bardzo wiedzialam jak ja trzymac, ale z czasem zastosowalam swoj stary sposob na wieksze kawalki kanwy - zwijanie w rulonik :) Od razu bylo lepiej:)

DSC09091

DSC09092

Jak widac na biezaco uzupelnialam ciemniejsze kolory dookola bieli, zeby posuwajac sie w dol miec juz wykonczone pasy z wzorami.

DSC08895

DSC08897

Co mnie zdziwilo w hafcie na kanwie gobelinowej? Uzupelnianie brakujacych xxx w wiekszych wyhaftowanych juz kawalkach wzoru. Jest to o wiele latwiejsze niz na zwyklej kanwie. A wlasciwie o wiele prostsze niz stawianie xxx na niezahaftowanym kawalku:) Czyli dokladnie odwrotnie niz na aidzie :D

Poducha tak mnie wciagnela, ze po 8 dniach mialam juz wszystko wyxxx! Az sie sama zdziwilam wlasnym tempem. Wlasciwie to w kazdym wolnym momencie w domu ja xxx, dobry nadruk i mala gama kolorow bardzo ulatwialy prace :)

DSC08995

Aaaa! Jeszcze jedno zmienilam. Znowu w instrukcji bylo napisane, zeby nie robic supelkow, ale przymusilam sie i zaczynajac oraz konczac robilam supelki. Czemu? Poniewaz moja poducha bedzie nie tylko do ogladania, ale i do lezenia na niej, wiec nie moge sobie pozwolic, zeby w pewnym momencie zaczely z niej wystawac konce welny. Zwlaszcza ze mam nieco kolczykow w uszach i o zahaczenie nie bedzie trudno:(

Na tym zakonczylam w Ketrzynie. Po przyjezdzie do Katowic, znowu pewne sprawy mnie odciagnely na chwile od poduchy, ale jak juz sie wzielam za zszywanie to machnelam za jednym zamachem :)

Plecki do poduszki zdziwily mnie okrutnie. Bardzo porzadnie wykonane, z elegancko wszytym zamkiem, wszystko obrebione na koncach. Super :) Sama tak bym nie zszyla, zwlaszcza ze ostatnia maszyna ktorej uzywalam byla na korbke:P

DSC09085

DSC09087

DSC09095

DSC09097

W instrukcji wyczytalam, zeby wszystko zszyc recznie z trzech stron na lewej stronie, a pozniej juz na prawej zszyc czwarty bok. Podejrzewam, ze maszyna moglaby nie przyzyc zblizenia z kanwa gobelinowa.

A co ja zrobilam? Znowu po swojemu :)

Najpierw wszystko ladnie dopasowalam, przymocowalam szpilkami i wzielam sie za zszywanie reczne.

DSC09139

DSC09141

Po trzech bokach stwierdzilam, ze koncze czwarty tez na lewej. Po pierwsze nigdy tak ladnie sie nie zszyje na prawej stronie, a po drugiej zamek duzy, a kanwa gobelinowa juz tak elastyczna, ze mialam pewnosc, ze uda sie wszystko bez problemu odwrocic na prawa strone.

DSC09142

Obcielam jeszcze nadmiar kanwy z dwoch stron.

DSC09143

No i nie pomylilam sie :) Bez problemu wszystko dalo sie przewrocic na prawa strone! Jupi!

W srodek wlozylam jeszcze jasiek i juz mozna sie przytulac i lezec na nowej poduszce :)

DSC09188

Tyl przeprasowalam przed przyszyciem. Przodu nie prasowalam.

DSC09190

Welna tak przykryla nadruk, ze nie ma sladu po nadruku:)

DSC09147

A krzyzyki sa rowne i "miesiste" :)

DSC09148

DSC09149

DSC09150

DSC09151

Zszywanie tez calkiem niezle wyszlo :)

DSC09180

Welna, jak to welna, nieco sie mechaci, ale mnie to nie przeszkadza.

DSC09181

Wszystkim w domu poducha sie podoba. A jak tata ja zobaczyl, to stwierdzil, ze przypomina poduszki jego matki. Tak, babcia Jadzia robila podobne, nawet wzory wymyslala na wzor norweski :) Tylko nieco bardziej lubila kolory odblaskowe, a bylo to w latach 90, wiec mocno wyprzedzila mode :D

DSC09176

DSC09179

Jakies minusy?

Jedynie welna mi sie nieco "rozwijala" i w czasie xxx musialam ja nieco skrecac. No i mechacila sie na koncach i strzepila. Ale to chyba normalne w przypadku welny? Zreszta kazda mulina zachowuje sie podobnie.

DSC08993

Pomimo tego, na koniec lekki zapas mi zostal, a strasznie oszczedna w xxx nie bylam.

DSC08997

 

Podsumowujac testowanie zestawu do haftowania poduszki i pleckow z zamkiem ze sklepu Kokardka.pl:

- sztywna kanwa gobelinowa z nadrukiem, ktora w trakcie pracy robi sie coraz elastyczniejsza

- nadruk bardzo dokladny, wzor robi sie zbedny w przypadku wzoru z niewielka gama kolorow

- igla doskonale dobrana do wielkosci oczek w kanwie i grubosci welny

- jedynie jedna pomylka we wzorze - jeden x zamiast bieli jest pokazany jako czerwony, latwo wylapac, jak ktos lubi symetrie :)

- plecki z zamkiem bardzo porzadnie uszyte, wszystko elegancko obrebione

- zszywanie poduchy z pleckami banalnie proste, choc reczne

- efekt koncowy? WOW :D

- zestaw do poduszki z wzorem norweskim w cenie 57.90 zl - nie wiem czy cena rozsadna, poniewaz nie znam cen kanwy gobelinowej ani welny, ale jak dla mnie ok, bo nic nie musialam kombinowac, nie znajac materialow, a wszystko idealnie dobrane

- plecki do poduszki z suwakiem - 16.90 zl, do wyboru w trzech kolorach - czarnym, granatowym i bezowym

 

Strasznie jestem zadowolona z testu, bo pomimo obaw zwiazanych z nowymi materialami (kanwa gobelinowa i welna) oraz nadrukowanym wzorem, efekt przeszedl moje najsmielsze oczekiwania. Moglabym siedziec z ta poduszka w objeciach non stop:) I to nie tylko ja:) Bedzie mi zal sie z nia rozstawac, ale do walizki juz mi sie nie zmiesci:(

Sklepowi Kokardka.pl chcialam bardzo podziekowac za testowanie poduszki. Byl to niezmiernie relaksujacy i malo absorbujacy test:)

 

A Wam dziekuje za odwiedziny i komentarze:)

8 lat temu, dokladnie 17 lipca 2008 roku lecialam pierwszy raz do US, a teraz dzien pozniej, czyli 18 lipca wylatuje do Brazylii :) Do sklikania z nowego kontynentu :D

 

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 10
| < Sierpień 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
O autorze
Coricamo - sklep z materiałami do rękodzieła