Moje krzyżyki i inne wybryki
niedziela, 05 listopada 2017
Znowu czuję, że żyję!

Po prawie 2 miesięcznej przerwie witam Was ponownie :) Sporo się dzieje i po długim okresie, gdy nie miałam w domu netu odzwyczaiłam się od blogowania:P No, ale net już mam od prawie 2 tygodni, więc koniec z wymówkami:P No może poza jedną, w domu niewiele bywam, zwykle wracam i idę spać:P

Ale od początku! Wyjazd w poniedziałek 11 września do Holandii! Strzała pełna, plus dwa rowery na bagażniku :)

WP_20170911_17_38_59_Pro

Zatrzymałam się u koleżanki z LO, pod Amsterdamem. Pracę zaczynałam w poniedziałek 18 września w Utrechcie i plan był, żeby znaleźć mieszkanie do wynajęcia przed tym czasem. Wszyscy wokół, tzn. moja koleżanka, jej żona i ich znajomi, twierdzili, że to jest niewykonalne! Ale, ale…. Piegucha jest niemożliwa i zrealizowała swój plan:P Już w sobotę, 16 września spałam we własnej chałupie :P Dorota nie zdążyła założyć się ze znajomymi w pracy, o to kiedy coś znajdę, bo wychodzili z założenia, że przynajmniej miesiąc mi to zajmie:P Hmm….

Chałupa, a jednak nie mieszkanie prezentuje się tak!

WP_20170917_18_02_25_Pro

Tak jakoś wyszło, że mam 111m2 i mieszkam na wiosce, jakieś 40 km od pracy:P Moje jest wejście na dole i okna na pierwszym i drugim piętrze. Okna z kwiatkami należą do sąsiada z dołu:) 3 sypialnie, jedna kuchnia połączona z ogromnym salonem i jadalnią, duża łazienka plus drugi osobny kibelek piętro niżej, sporo schodów, taras i przedpokój na dole. Także decyzja podjęta i 3x Sz… zza filara u mnie będą na święta :D

Aaaaa! Najważniejsze! Mam jeszcze komorkę na rowery i pojemniki na śmieci.

WP_20170924_09_49_31_Pro

Tak, oczy Was nie mylą! Mam 4 rowery :P Rozmnożyły się:P Obecnie tylko 3 w komórce, bo czwarty jest na stacji kolejowej niedaleko mojej pracy. Tak, tu każdy ma kilka rowerów, po jednym na stację kolejową i jakiś dobry na weekend. Czyli wychodzi, że mam jeden na wszelki wypadek:P

I właśnie jednym z tych dobrych, a nie zardzewiałych i mocno używanych (tzw. kolejowych:P) zwiedzam okolice bliższe i dalsze!

WP_20171008_17_48_24_Pro

A pięknie jest, chyba że pada:P Ale wtedy mam przecież Srebrną Strzałę :D

Mieszkam w największej prowincji Holandii czyli Gelderlandzie. W samym centrum kraju :D

WP_20171008_18_36_33_Pro

Pierwszy raz w życiu mam kwiatki doniczkowe! I ku mojemu wielkiemu zdziwieniu rosną jak na drożdżach! Wrzos pnie się do góry na zielono, a kapucha wprost wychodzi z siebie (tego zielonego w środku nie było w dniu zakupu, kapucha była fioletowa!) :P Trzeci kwiatek kupiłam dopiero wczoraj :)

WP_20171104_13_28_18_Pro

W pracy też fajnie, bo ekipa międzynarodowa. Wiadomo, że najwięcej Holendrów, ale w mojej grupie inżynierów są też ludzie z Hiszpanii, Grecji, Portugalii, UK, a w naszym biurowcu spotykam obywatelii Brazylii, Indonezji, Chin, Słowacji, Francji. A przecież jeszcze większości ludzi nie znam. Najbardziej mnie śmieszy jak się pytają czy ja tu specjalnie z Polski dla tej pracy przyjechałam i że to tak daleko, i że duża zmiana:P No niebardzo:P Dokładnie odwrotnie:P

Praca ciekawa, choć dopiero się wdrażam, ale byłam już dwa razy w naszej największej fabryce niedaleko niemieckiej granicy, odwiedziłam też dwóch dostawców opakowań z Belgii i Niemiec. Po prostu dzieje się! Darmowe produkty też dostajemy, czasem z palety jak środki ogólnoczyszczące, do podłóg, kibelków czy kuchenek. A czasem coś zostaje w labie po testach jak mydla w płynie, balsamy do rąk, etc. Właściwie to chemii gospodarczej nie trzeba kupować, jak mówią współpracownicy :) To mój mały zapas, ale wiem, że z czasem będzie tego więcej, więc Sz… wyjadą z pełnym autem, bo sama wszystkiego nie zużyję przecież!

WP_20171104_13_29_28_Pro

No właśnie, w domu mnie nie ma, bo staram się wykorzystać każdą chwilę, żeby coś zobaczyć. W tygodniu bliższe okolice, w czwartki i piątki w różnych miastach sklepy pootwierane do 21, więc można pochodzić, a w weekendy wypady dalsze! Z tych bardziej znanych miejsc to byłam już w Utrechcie (poza codzinną przesiadką na dworcu centralym:P), Maastricht i Rotterdamie, ale byłam też w Almere, czy Hilversum, gdzie mają siedzibę tutejsze stacje telewizyjne. To pociągami, autem zwiedzałam bliższe miasta jak Arnhem, Ede, Veenendaal, czy zupełnie malutkie Scherpenzeel, Barneveld. Raz jak w sobotę była piękna pogoda to pojechalam rowerem do Amersfoort, 25km w jedną stronę. Do fabryki w Enschede też mykam Strzałą, bo wtedy mogę do domu wrócić koło 22-23 :D Oj, Osobisty Ociec już mi powtarza, że z tego włóczenia to mi „urwie nogi z dupy”:P Ale co ja na to poradzę, że jestem spragniona świata! Że po 9-miesiecznej nasiadówie w Brazylii mierzi mnie na myśl o siedzeniu w domu??? Dziewczyny z Amsterdamu też mnie już odwiedziły i bardzo im się podobało. A z kolezankami z pracy tez miałyśmy już girls night out :)

Dobra, pora kończyć, bo jutro pobudka o 5:30, żeby w pracy być na 7:30, a mam 4km na dwóch rowerach i dwa pociągi po drodze:P Natomiast we wtorek Amsterdam! Jadę na konferencję o plastikowych zakrętkach :D

 

Nie wiem jak będzie z czasem na wpisy, ale postaram się już nie robić tak dużych przerw, zwłaszcza, że mam o czym pisać. Może nie ma tu tak dobrze jak w US z zakupami xxxx, ale jest o czym zrobić wpis:P Hafciarsko słabo, bo tylko jeden hafcik machnęłam, ale naparstków już mam kilka i jedną nową półeczkę!

 To jeszcze na koniec obiecane odpowiedzi na komentarze pod poprzednimi wpisami!

 

damar5 – Nie, hafty będą powstawać w dowolnej kolejności. Zabrałam ze sobą tylko jeden szary pojemnik i niestety, ale koronkowy haft się do niego nie załapał:P

Margonitka – Mam tylko jeden spis - zestawów do xxx. Reszta jest w głowie:P Nie wszystko pamiętam, ale większość tak. Zresztą dwa lata temu wszystko uporządkowałam i każdy pojemnik i karton w garażu jest opisany. A przed wyjazdem jeszcze sfotografowałam wszystkie ramki i tamborki :) No i pomysły xxx fotograficznie udokumentowałam, bo we wpisach okrojone wersje pokazałam, żebyście były nieco zaskoczone, a nie tak od razu wszystko Wam pokazywać:P

Tami – Dzięki za kontakt na whatsapp i za rady :) Do Vlissingen na pewno trafię, bo i prijsmepper tam masz :P A jak Ty będziesz w okolicy Utrechtu to też zapraszam :)

KasiaGosposia – Tak to już jest ze mną, że najtrudniej mi coś znaleźć w Polsce to muszę wyjeżdzać i jakoś sobie radzić :) Pamiętam Twój poprzedni nick :)

Carse – Mają, mają Holendrzy robótkowe rzeczy :) Aż się zdziwiłam, że tyle tego, ale przede wszystkim boskie i tanie ramki!!!!!!!!! Kiedyś machnę odpowiedni wpis :D

renataa25 – Moje bardzo własne M zostaje i czeka  na mnie. Remont się przedłuży, ale nic nie ucieknie, jest moje i tylko moje :) A jak będę wracać do PL to będę już spała u siebie :D

Marta – Z mieszkaniem poszło znacznie szybciej niż z pracą :P 5 dni vs 2 miesiące :P

niedziela, 10 września 2017
Czas na zmiany!

Jutro rano ruszam do nowej pracy. Od początku lipca aplikowałam na różne stanowiska opakowaniowe (inżyniera, specjalisty, ect.) w całej Europie. Odzew był z kilku państw, najwięcej, po kilka firm, z Holandii i Szwajcarii, po jednej z Danii, UK, Szwecji i Niemiec. No i kilka firm z Polski też. Rozmowy prowadziłam na skypie lub telefonicznie, także te polskie, bo pozwiedzać Polskę to zwiedzałam już dwa lata temu, a pracę na Mazurach i tak dostałam wtedy po rozmowie na skypie. W końcu dostałam zaproszenie do pewnej firmy, poleciałam samolotem w czwartek na ich koszt i tak mi i im się spodobało, że w poniedziałek odebrałam telefon od mojego przyszłego szefa. I kraj i firma i sama praca ciekawe! Będę się zajmować różnymi rodzajami opakowań, tym razem będę pakować chemię, więc i moje studia chemiczne z polibudy się przydadzą  :) Rekrutację na to stanowisko zaczęłam 18 lipca, w firmie byłam 17 sierpnia, a pracę zaczynam 18 września. Jutro ruszam jednak samochodem w drogę, bo 1100 km przede mną, Strzałeczka zapakowana, rower na haku i liczę, że może w tydzień uda mi się znaleźć mieszkanie do wynajęcia. To gdzie jadę? Tu….. :D

WP_20170904_18_22_03_Pro (2)

Pracować będę w Utrechcie, a gdzie mieszkać, to jeszcze zobaczymy :) Nie wiem kiedy będę już na swoim i kiedy będę miała tam net, także do sklikania w przyszłości! Ale przewodniki i słowniki niderlandzkie już mam :D

Trzymajcie się! Na komentarze odpiszę następnym razem.

poniedziałek, 04 września 2017
W tym szaleństwie jest metoda! (część 1)

W lipcu i sierpniu wpadłam w szał! Musiałam skorzystać z okazji, że wszystko mam w jednym miejscu i czasie. Chodzi oczywiście o przydasie i wzory xxx. I tak codziennie do głowy napływały mi pomysły, co z czym, do czego i jak. A jak same nie przychodziły to sobie przeglądałam co mam, dokumentowałam ramki i tamborki i kolejne pomysły wpadały do głowy! Rodzina już patrzyła na mnie dziwnie, a tata kręcił głową, że tyle biegam do mieszkania i garażu, i ciągle coś znoszę i wynoszę z domu. W ten sposób zapełniłam 5 pudełek po lakierach taty! A wszystko po to, by nie myśleć, a właściwie zająć myśli czym innym niż bezrobocie i szukanie pracy.

Pełne pudełka znajdują się w moim mieszkanku :)

WP_20170812_18_17_34_Pro

To te górne:) W środku prezentują się jeszcze ciekawiej :D

WP_20170812_18_14_46_Pro

WP_20170812_18_15_23_Pro

WP_20170812_18_16_12_Pro

WP_20170812_18_16_30_Pro

Aaaaa, jeszcze jedno pudełko z ramkami! Takimi co już mają przeznaczenie, bo te bez przeznaczenia gdzie indziej:P

WP_20170812_18_16_49_Pro

A co dokładnie w tych pudełkach? Dokładnie Wam nie pokażę, bo pomysły to cenna rzecz, ale trochę się z Wami podroczę i uchylę rąbka tajemnicy. Sama cykałam dwie wersje zdjęć, pełne dla siebie czyli zawierające wzór, materiały do xxx oraz ramkę czy tamborek, a dla Was wszystko poza wzorem:P A co, będę okrutna:P

Tyle tego nazbierałam, że na jakiś rok, może dłużej mi starczy i to mnie cieszy:) W końcu nie wiem kiedy znowu wszystko będzie razem, zwłaszcza ja w tym miejscu.

Tak to mniej więcej wyglądało po 2-3 tygodniach, ale dziś już się rozrosło:P Pucha halloweenowa z amerykańskiego śmietnika, przepłynęła się promem z Hameryki :P, czerwony stojak z Biedronki.

Clipboard01

No to co zamierzam xxx? Np. taki magnesikowy tryptyk na białej 20ct :) Magnesiki z Michigan, z Tuesday Morning!

Clipboard02

Do świeżo kupionych ramek z empika trafią dwie kartki, co kiedyś były free giftem do Cross Stitch Crazy. Kiedyś czyli w 2013 roku :)

DSC02935

W czarnej ramce z Ikei i na kanwie ecru  z USA będzie obrazek z wykorzystaniem 3 mulin DMC Color Variations :)

Clipboard03

Ramki od Dany z Niemcowic doczekają się Dimkowych wypełnień :) Mniejsza dostanie tego samego Dimka co już Dana i Pani Nela machnęły wg mojego pomysłu, a większa dostanie “domowego” dimka, oba będą xxx na 20ct.

DSC02941

W kolejnej ramce z Tuesday Morning będzie hafcik pasujący tematem do niej (Dimek), tu będzie hamerykańska kanwa – Charles Craft 18ct w kolorze ecru.

DSC02947

Tą śliczną rameczkę kupiłam w zeszłym roku w Olsztynie w Home&you :) I wreszcie mam do niej 8 hafcików z zestawów DMC z mulinami Color Variations oraz jeden wzorek do kompletu z Cross Stitch Collection :) Kanwa 20ct, bo z maleństw muszę zrobić miniaturki!

DSC02949

A tu moje kilkutygodniowe zakupy z Michaelsa z Michigan! Co wizyta to jeden kupon na 40% i tak sobie uzbierałam rameczki na pewną bardzo popularną serię. Jakiś czas temu pokazał się obrazek, który ją wg mnie uzupełnia, stąd prostokątna ramka. Kwadraciki będą na 20ct, jw. z maleństw miniaturki będą, a ten dodatek będzie chyba na 18ct, żeby obrazek nie był za mały do tej ramki, ale jeszcze się zastanawiam, czy może jednak 20ct, żeby rozmiar głównego elementu był ten sam.

DSC02954

Kreiniki świecące w ciemności są do dwóch hafcików, które będą miały ciało:P Tylko jeszcze nad materiałem myślę. Efekt będzie tak powalający, a tematyka taka, że na pewno wielu z Was się nie spodoba:P

DSC02959

Tak, tak, koronek nie lubię, ale pewien hafcik tak mnie skusił, że kupiłam ich kilka w Michaelsie i Hobby Lobby :)

DSC02963

Miotły też się przydadzą do ozdobienia serii bardzo humorystycznych hafcików :) Wiadomo, że moja ulubiona tematyka :P

DSC02967

Dwie z trzech ostatnich ramek zakupionych w Walmarcie będą miały w sobie prawie to samo. Jedno to będzie zestaw Mouseloft, który dostałam w nagrodę za publikację w Cross Stitch Crazy, a drugi wg zdjęcia z ebaya, ale że to prawie to samo, to tylko kolory sobie dobiorę. Oryginał w różowej ramce i na kanwie ecru, a dobierany w zielonej ramce i na tej błękitnej kanwie.

DSC02970

Ramka z Kik-u, kupiona w Katowicach, kanwa szara hamerykańska a wzór i muliny z zestawu DMC, który kupiłam też rok temu w czasie delegacji w Gdyni :) Oj, poszalałam tu, nie? :D

DSC02973

Srebrną ramkę mama mi kupiła w tesco, kanwa kupiona przeze mnie 2 lata temu u Edyty, a wzór będzie mi przypominał wycieczkę hamerykańską z 2011 roku. Tego miasta jeszcze nie xxx :P

DSC02979

Granatowa kanwa z Hobberii, tamborek z Michaelsa i pewna heksa na miotle z kotem. A co, raz Wam mogę więcej zdradzić:P

DSC02982

A tu będzie pewien mądry ptak, ale jeszcze nie wiem, ile zapasu dookoła zostawić, więc dwa tamborki do wyboru. Kanwa z hamerykańskiego ebaya, w moim ulubionym chabrowym kolorze:)

DSC02999

Znalazłam też odpowiednie 4 halloweenki, które idealnie będą wyglądać na kanwach od Ivony z Toronto! Czarna mulina i wyjdzie cud, miód i orzeszki :D Chyba wykończę je jako poduszeczki, ale na tył dam jakiś skrawek z fat quarterów co przywiozłam z Joann i Hobby Lobby, bo nie będę marnować tych cudnych kanw na tyły! O nie!

DSC03004

Moje ostatnie amerykańskie zakupy z bonanza.com. Kanwy w duszki i pajęczyny skradły moje serce, ale nie miałam na nie pomysłu, aż nie zobaczyłam na necie, a później nie kupiłam w Brazylii na mercadolivre gazetki Labores de Ana :) Kupiłam od razu muliny Anchora, jeszcze w Jundiai, bo Labores ma na tę mulinę rozpisane wzory.

DSC03008

Robiąc na kompie porządek we wzorach xxx, znalazłam dwa halloweenowe wzory idealne na taśmy. Ta „brudna” też jest od Ivony, a pozostałe z moich wojaży po Śląsku kilka lat temu. Jeszcze się zastanawiam czy będą z tego zakładki czy makatki na wieszaczkach i która zielona taśma mi przypasuje. Ale wszystko już wymierzone i to najważniejsze!

DSC03014

Kolejne muliny Anchor z Jundiai i resztka białej kanwy 16ct, co została po greckich schodach. Kwadratowa granatowa ramka kupiona w lipcu w Van Goghu w Gliwicach. No i co z tego wyjdzie? Wiadomo, nie? :P Kolejny grecki obrazek!

DSC03021

Tu pomysły na dwie kolejne prace. Taśma lniana z Warszawy będzie tłem do pewnego francuskiego wzorku. Zawsze mi się podobał, ale nie wiedziałam jak go wyxxx, aż zobaczyłam, że ktoś właśnie na takiej taśmie ze złotem go machnął. No to raz ja sobie splagiatuję:P A doniczkowe guziczki będą do pewnych serduszek, co je już w US chciałam machnąć. Jedno dla mnie a drugie dla Matkasa będzie. Matkas chce zieloną doniczkę z sercem, a ja sobie zrobię z glinianą.

DSC03025

 I kolejna heksa do kolekcji! Tym razem biały tamborek z Hobberii, czarna kanwa 18ct od Edytki i … No właśnie! Zastanawiam się jaka nitka, bo chciałabym coś innego, czego jeszcze do heks nie używałam, a jednocześnie sporo bieli będzie do xxx, więc nie może być nic bardzo problematycznego. Kusi mnie coś świecącego w ciemności, ale zobaczymy. Chyba wybór mam zbyt wielki:P

DSC03035

A tu kolejny mały plagiat będzie, ale myślę, że się ktoś na mnie nie pogniewa. Zanim zacznę xxx, zapytam tę blogerkę o zgodę, ale to chyba jeszcze minie trochę czasu :( Bo tu będę musiała nieco pokombinować z mulinami do wzoru, a czasu nie będę miała zbyt szybko na takie zabawy :(

DSC03044

Magnesiki z Michaelsa i Joann. Będą 4 dla Rodzicków, ale mam 8 żeby wybrać te najmniej porysowane:P

DSC03045

Ramki od Dany!!!!!!!!! Ach jak ja je lubię :) Do zwierzaków trafi Dimek na niebieskiej kanwie 20ct, zestaw kupiony w Joann na 50% przecenie, kanwa 14ct będzie musiała sobie iść w siną dal:P Hafcik z naturą, tylko tyle powiem. A małe homex2 będą miały w sobie home wg mnie. Jeden to zestaw kupiony w Walmarcie, a drugi to nagroda z Crazy za kolejną publikację :)

DSC03050

Dolne ramki z Walmarta będą na tryptyk skandynawski, do którego wzorki kiedyś dostałam na maila od pewnej hafciarki:) A do jednej z ramek od Ivony z Kanady trafi grecki obrazek!

DSC03056

Nawet zaczęłam już go xxx, na tej resztce kanwy ze schodów, ale nie udało się zdąrzyć na sierpniową rocznicę ślubu Rodzicków. Dzień wcześniej miałam wyjazd na rozmowę o pracę i na tym musiałam się skupić :( Ale na ten tydzień planuję go skończyć. Sama jestem ciekawa, który kolor ramki Matkas wybierze?

DSC03876

Drewniane rameczki w zeszłym miesiącu kupiłam w Brico Marche w Siemianowicach! Od razu wiedziałam, że trafią do nich 3 dimki z kardynałkami. Jeden z nich machnęłam w Brazylii, drugi jest moim ufokiem (ale już niedługo), a trzeci jedzie ze mną w siną dal i go w tym roku machnę!

WP_20170806_14_14_18_Pro

Biscorbouse! Czegoś takiego jeszcze nie robiłam, a “biorę się” od kilku lat. Materiał na środek wybrany i kupiony w Joann, a kanwa jeszcze nie wiem, która lepiej pasuje? Niebieska DMC od Dany czy inny niebieski Charles Craft z amerykańskiego ebaya? Hmmm, nie wiem, ale duży kawałek będzie mi potrzebny, a ta hamerykańska ma być też na kilka innych haftów – patrz wyżej małe ramki z Walmarta:P Obie kanwy 18ct.

DSC03062

Różowa (tak!) ramka z Leroy Merlin, jak się dokładnie przyjrzałam dzięki blogowi Z minionej epoki – Carlson i Piechocki (moja kosztowała tylko kilka zeta:P), będzie do hafciku z mojej ulubionej dobranocki. Strelicja dzięki za wzór :*

DSC03070

Kanwy tropikalne z hameryki – Charles Craft i europejskie Permin of Copenhagen będą na halloweenki! Trzy małe heksy i jeszcze tegoroczne halloweenkowe wzorki już na nie czekają. A wszystko będzie oprawione w drewniane tamborki i chyba będę je przemalowywać na czarno :D

DSC03074

Niebieska ramka z Ikei będzie na grecki obrazek bez życia, przynajmniej wg pewnej Edytki:P A ramka za 99 groszy z Agaty będzie na halloweenka, dla efektu wow wyxxx go czarną muliną na kanwie świecącej w ciemności, którą kupiłam na hamerykańskim bonanza.com :)

DSC03080

 

PONIEWAŻ WENA DO PISANIA SPORA TO BLOX SIĘ ZBUNTOWAŁ I STWIERDZIŁ, ŻE WPIS ZA DŁUGI. ZATEM DRUGA CZĘŚĆ POD SPODEM, PUBLIKOWANA OD RAZU:P TAKŻE NIE PYTAJCIE SIĘ KIEDY BĘDZIE TYLKO OD RAZU CZYTAJCIE, BO W NIEJ JEST NIESPODZIANKA ZWALAJACA Z NÓG :P

| < Luty 2018 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        
O autorze
Coricamo - sklep z materiałami do rękodzieła