Moje krzyżyki i inne wybryki
sobota, 15 kwietnia 2017
Święta, święta …

Jakoś ich tu nie czuję, choć w sklepach od dawna świąteczne akcenty. Takie tutejsze, co się z nimi nigdzie indziej nie spotkałam. No i po brazylijsku, bardzo drogie, jak większość rzeczy tutaj, zwłaszcza żarełko:P

Po pierwsze czekoladowe jajka! I to sporych rozmiarów, jak melony:P Obciachowo zapakowane i głównie wiszące pod sufitami w spożywczakach:P

WP_20170325_13_08_21_Pro

Ceny od R$ 40 w górę, a dla przypomnienia R$ 1 to jakieś 1,22 PLN.

DSC01841

DSC01838

W gazetce sklepowej pewnie to lepiej wytłumaczyli, ale nie chce mi się czytać po portugalsku:P

DSC01861

Drugie co, to ciasta w kształcie jaj. Mało smacznie wyglądające i podejrzewam, że suche:P Skusiłam się na podobne w grudniu i drugi raz nie dam się zrobić w jajo:P Cena od R$ 20.

DSC01864

DSC01871

Są też bardzo cenne czekoladowe zajączki. Chyba z dodatkiem złota w tej cenie:P Do tego mało urodziwe, jakby z horroru:P

WP_20170225_12_46_26_Pro

A gdzie moje ulubione goplanki z pralinkami???? :(

Sorry, że lekko nie w sosie, ale wody w kranach brak i mi z tym bardzo źle. A portier z bramy powiedział, że nikt w obu blokach na moim osiedlu nie ma wody i że to normalne. Hmm, do przerw w prądzie jestem przyzwyczajona, ale jak wiemy bez wody nie ma życia i usycham z jej braku :(

Dobra, to dla poprawy humoru teraz coś milszego! Niespodzianki!

Już jakiś czas temu dotarła do mnie do Brazylii koperta z zajączkami od Dany z Niemcowic (damar5):) Na kartki od Rodzinki dalej czekam:(

DSC01849

We wtorek listonosz przyniósł Matkasowi kopertę od Pani Neli (cornelka2). A tam prezenta i dla mnie i kocie języczki dla Maćka!

^0CDA2596B96750E83A9BCDB1130684A60D110126A2E9917C45^pimgpsh_fullsize_distr

^45552FFE896CA63A56485CD9FD0353BDE656825F79B61224E2^pimgpsh_fullsize_distr

Obie dostałyśmy podobne zestawy z frywolitkowymi jajkami ręcznie robionymi przez Panią Nelę!

Mama dostała magnesik z filiżankami.

^37D8B4AF2CB9ECC2A224B356B71DA30BC44CB7D2465DCE197F^pimgpsh_fullsize_distr

A ja z różami.

^8C1C05C549FC9A2D1A903C2FC0BD9503FA81F0DCD8C3142A4B^pimgpsh_fullsize_distr

Dziś natomiast niespodzianek było sporo. Najpierw Rodzicki poszaleli, ale o tym Wam nie powiem:P Później mama podesłała mi zdjęcie kartki, która do mnie przyszła od Ivony z dalekiego Toronto (ella1101). Jak zawsze z własnoręcznym hafcikiem:)

^AF6104607390A5BA6DCC1BE0A7AB166945DA26982638182E70^pimgpsh_fullsize_distr

 A później rodziców nawiedziły osobiście Dana z Panią Nelą! Ha! Szok i dwie tasie:P Zawartość jednej widziałam, bo to była świąteczna dla moich 3xSz… zza filara:P A druga tasia jest dla mnie na urodziny. Hmmm, trochę muszę poczekać, (nie)stety:P

Dziewczyny! Pani Nelu, Dana, Ivona, dziękujemy za pamięć! I za wszystkie prezenty, a najbardziej za te własnoręcznie zrobione :) No i za miłe odwiedziny :) Szkoda, że mnie nie było. Nawet wirtualnie, ale net w Brazylii też jest z przerwami dostarczany! :(

Ja się niestety nie popisałam i żadnej kartki świątecznej nie wysłałam:( Ani jednej kartki czy pocztówki świątecznej w moim Jundiai nie znalazłam. I już przestaję się dopytywać, bo w odpowiedzi tylko słyszę, że Brazylijczycy wysyłają maile, smsy, etc. Hmm, szkoda, że przy innych rzeczach nie są tacy hej do przodu, bo wydaje mi się, że wróciłam do życia w socjaliźmie :(

No, ale jak nie ma kartek, a na jaja i suche ciasta nie wydaję kasy to mogę się wprowadzić w świąteczny nastrój amerykańskimi zestawami do xxx :D A co!

Taki mały zestaw wyjęłam z mojej ulubionej szuflady :D Zakupiony w 2012 roku na ebayu, nawet był o nim i innych zestawach wielkanocnych wpis na blogu (tu).

DSC01858

Zdjęcie z dziś, więc widać ile nitek zostaje po wyxxx :P

Takie małe coś, a aż 14 kolorów mulin!!!!!!!

WP_20170315_07_10_45_Pro

Dwa wieczory i wszystkie xxx już były. I przez następne tygodnie zastanawiałam się, czy tak go nie zostawić, bo nawet mi się podobało :)

DSC01783

No, ale po namowach Matkasa i Dany, machnęłam backstitche. A później kupiłam różową i łososiową wstążkę, żeby Matkas sobie wybrała, bo to dla niej hafcik :)

WP_20170412_16_16_49_Pro

Mnie najbardziej podoba się seledynowa rameczka:P A Matkas wybrała róż:P

WP_20170412_17_05_21_Pro

No a od wczoraj mam taką ozdóbkę w mieszkaniu :)

DSC01843

Oprawianie było prawie przyjemnością, prawie bo nie lubię oprawiać:P Ale w porównaniu do ostaniego zestawu z Orchidei było o wiele przyjemniej. I tego się spodziewałam. A Orchidei mówię zdecydowane NIE! (dla przypomnienia wykrzywiona gwiazdka tu).

DSC01846

Zestawy z NMI prawie zawsze wychodzą jak ze zdjęcia :D Prawie, bo czasem wieszaczek lub rameczka w innym kolorze w zestawie niż na zdjęciu:P

DSC01855

A ten koszyczek trafia do Matkasa, bo sama mam już takiego koślawego zajączka, machniętego jeszcze w Michigan:P (tu cały wpis)

DSC01278

Hmmm, niewiele mam takich wielkanocnych zestawów NMI (choć nieco więcej niż w tym wyżej wspomnianym wpisie:P), ale haftowanie też mi słabo idzie:P

No, ale dziś skończyłam też wielkanocnego Dimka, ale o nim w kolejnym wpisie. I tak macie dziś co czytać:P

 

Wesołego Jajka!

Wody w kranie i do sklikania!

 

Czas iść spać, bo na trzeci prysznic dziś się już nie doczekam. Byle rano była woda w kranach! :(

 

Co do parawaników, nikt nie zgadł, ale Wam zdradzę, że mam pingwinki :) Mikołaje wyglądają jakby były na haju, zwierzęta nie przypominają zwierząt, ale to się często zdarza w plastkowych Dimkach sprzed lat, a bałwanek w tej czapce wygląda jak menel i to wcale nie ekskluzywny :P A pingwinki są wesolutkie pomimo swojej „niezgrabności”:P

 

labores-art – „Bardzo ładna kawowa tkanina” to mój badziewny brazylijski obrus:P Za jedyne R$ 3,99, plastik fantastik, tzn. sztuczna tkanina, którą się boję po wypraniu wyprasować, w obawie że mi zniszczy żelazko. No, ale coś musiałam kupić, żeby nie porysować ruszającego się stołu, w który mnie wyposażyli właściciele mieszkania:P Inne obrusy były w badziewne kwiatki:P Duzo badziewia i plastiku w BR, niestety :( Już się nie mogę doczekać dnia, jak obrus wraz z innymi badziewiami trafi do śmieci :D

1_iwonan – Niezgrabne jednak zgrabne:P A dzisiejszy Dimek wielkanocny jeszcze starszy, bo z 1999 roku :D

 

wtorek, 11 kwietnia 2017
Parawanik :)

Ponad 30-stopniowe upały wróciły do Brazylii, także klimat akurat pod mój kolejny hafcik, który też xxx, żeby się ochłodzić. W mieszkaniu nie mam tu ani ogrzewania ani klimy :(

Kolejny Dimek na plastiku! Kocham plastikową kanwę, ale to już chyba wszyscy wiedzą:P

DSC01794

Tym razem jeden z serii 6 parawaników, jak to je nazwałam :) Zakupiony jako jeden z pierwszych zestawów na ebayu, czyli pewnie w 2009 roku. Rocznik 2001, czyli jak na Dimki bardzo dobry okres:D

Clipboard01

14 kolorów muliny, czyli tyle ile konik z DMC ma dziurek :) Dwa kawałki plastikowej kanwy, bo haftuje się 3 osobne elementy.

DSC01589

DSC01591

DSC01624

DSC01621

DSC01628

DSC01630

DSC01632

Całość zajęła mi 2 tygodnie w lutym, a później tradycyjnie musiało chwilę poczekać na wycięcie i zszycie. Zabrałam się za wszystko pod koniec marca. Wycięcie nie było problemem.

DSC01652

Natomiast ze zszyciem było trochę “zabawy”. Nie wiem czemu, ale ubzdurałam sobie, że na koniec ma to być zszyte na sztywno. Ale fizycznie, przynajmniej wg mnie się tego nie da zrobić. Wszystko się rusza i chyba tak ma być, żeby sobie samemu decydować o kątach zgięcia boczków:D

DSC01788

DSC01790

DSC01796

Clipboard02

I zbliżenia na zszycia.

DSC01802

DSC01804

Od spodu przykleję jeszcze cieniutki filc z empika. W Brazylii filc tylko z beli, w dodatku strasznie gruby.

Mnie się całość bardzo podoba :) Wesoła gromadka, od kilku tygodni na mnie spogląda z półki i poprawia mi humor, co na nich patrzę :D

DSC01792

Jak wszystkie stare kolekcje Dimensions, i ta liczy 6 części. Większość mało urodziwa, więc poza misiami polarnymi mam jeszcze tylko jeden parawanik. Tradycyjnie już możecie pooglądać i pobawić się w zgadywanie. Nagród nie przewiduję, poza oczywiście osobistą satysfakcją :P

Zdjęcia z ebaya.

811biVr+LxL._SL1280_

Clipboard03

s-l1600 (1)

s-l1600 (2)

s-l1600 (16)

Mimo upałów wzięło mnie na pieczenie pierniczków:P W Michigan miałam tak samo, że w lecie je piekłam :D Mykam do kolejnej blachy! Pa!

 

labores-art – Zdaje się, że można tu jeździć na polskim prawku przez 180 dni, a później na międzynarodowym, chyba że się zarejestrujesz to wtedy tylko na tutejszym. A jak chce się pracować to rejestracja obowiązkowa. Także później „tylko” tutejszy egzamin. Mnie auto niepotrzebne, bo mieszkam 10-15 minut busem od firmy. Co do tego co pisałam, to cicho sza, bo mam pewien tajny plan, ale o nim tylko Rodzicki i Dana wiedzą:P Wy musicie cierpliwie poczekać :D

 

sobota, 08 kwietnia 2017
Dress it up/Jesse James

Dziś dla odmiany nie będzie o xxx, ale o nowościach w zestawach amerykańskich guzików Dress it up/Jesse James. Chyba ostatni wpis guzikowy zrobiłam będąc jeszcze w US. Najbardziej lubiłam wyczajać nowe paczki z guzikami osobiście w sklepach i cykać zdjęcia z nimi wiszącymi na hakach, ale teraz i mnie zostało przeszukiwanie neta. Przez długi czas nie mogłam patrzeć na pewne strony, na ebaya, bo wiedziałam, że już wszystko nie jest dla mnie tak dostępne jak kiedy mieszkałam w Michigan. No i przede wszystkim pamiętam dramatyczne ostatnie pakowanie waliek. Prawie 24h, które skończyło się wyrzuceniem sporej ilości rzeczy, o których nie chcę pamiętać. No, ale to wszystko miało miejsce już prawie 2 lata temu i coraz mniej pamiętam! Także poślińmy się nieco razem. Nie wiem czy wszystko to „najnowsze” nowości, czy też nie to co już dawno krąży, a ja nie widziałam, bo nie zaglądałam, ale co tam! Im więcej zdjęć tym więcej oglądania. Choć jakoś prawie nic nie zachwyca:( Albo ja jestem zdegustowana po tym co kryją dwa kartony z pudełkami pełnymi guzików w moim garage w Katowicach :P

Części guzików w życiu nie widziałam, ale wiele z zestawów to mieszanka czy lekko zliftingowane stare „modele”. Szkoda, że mało się postarali. Badziewia i maszkary oraz to co już mam pominę milczeniem, a co mnie się podoba to Wam zakomunikuję :D Kolejnośc przypadkowa, tak się same zapisały w folderze na lapku, to tak tu będą:P

368-tropicana-600x600

4121-600x600

6683-600x600

7472-600x600

7475-600x600

7492-600x600

7493-600x600

Mała Ania i Maciek z lat 90? Tylko my mieliśmy jednocześnie kółka i chlapaczki! Rózowy kostium też miałam, a nawet chyba dwa :D Tylko Maciek miał normalne kąpielówki, a nie amerykańskie gacie:P

7699-600x600

7704-600x600

8047-monster-eyes-600x600

8104-600x600

8298-creatures-of-the-sea1-600x600

8314-summer-bears1-600x600

8815-turkey-trot-600x600

8816-the-good-shepherd-600x600

8976-600x600

8978-600x600

BOSKIE! Prawie jak “cytrynka” z mojego zdjęcia profilowego na FB i skypie :P

8988-fruit-slices-600x600

9062-for-the-love-of-quilting-600x600

9065-in-your-neighborhood-600x600

9066-outdoor-friends-600x600

9069-600x600

9072-600x600

Bałwanki świetne! Do teraz nie mogę się napatrzeć :D

9073-600x600

9074-600x600

9075-600x600

9076-600x600

9315-sweet-butterflies-600x600

9316-our-princess-600x600

9317-jungle-baby-600x600

9319-whooo-loves-you-600x600

9320-mermaid-kisses-600x600

9321-ahoy-baby-1-600x600

9321-forever-friends

9350-my-purrfect-angel-600x600

9351-i-love-cats-600x600

9352-life-is-better-with-a-bone-600x600

9353-my-beloved-dog-600x600

Taki pseudo-dyplom też mam:P Może kiedyś powinnam Wam pokazać jak to naprawdę wygląda? Ale chyba najpierw poczekam, aż prawdziwe dwa amerykańskie dyplomy zawisną na mojej osobistej ścianie? Ramy są, ściana też, tylko tapety i farby brakuje:P Ale to już tuż, tuż… :D

9354-graduation-600x600

To też już niedługo! Oj, brakuje mi prowadzenia samochodu!!!!!!!! Dalej strasznie tęsknię za Smerfikiem!!!!! ;(

9355-on-the-road-again-600x600

A takie żółte tipi to mieliśmy jako dzieci :) Koleżanki z piętra miały domek, a my tipi :D Fajnie się w nim siedziało :)

9356-little-man-cave-600x600

9357-600x600

9358-fairies-welcome-1-600x600

9359-bunny-love

9360-so-sweet-600x600

9361-bollywood-elephants-600x600

9362-google-eyed-600x600

Czemu te zwierzaki mają makijaż a la wiele celebrytek?????? :(

9363-animal-cuties

 

9364-beach-beauties-600x600

9365-starfish-wishes-600x600

9366-birdhouse-cottages

9372-its-your-time-to-blossom-600x600

9375-l-atelier-de-fleurs

9378-country-sunshine-1-600x600

9380-sparkle-flowers-600x600

Tęsknię za polskimi warzywami!

9381-fresh-produce-600x600

9382-bee-happy-600x600

A karpuziki w Brazylii cały rok :) To akurat tu mi się bardzo podoba!

9383-watermelons-600x600

Biedronki z nadrukiem są super hiper wystrzałowe :D

9384-ladybug-love-1-600x600

9385-ladybug-crossing-600x600

9386-cherries-600x600

9387-mushroom-houses-600x600

Shire z Hobbitami, a nie jakieś wróżki czy elfiki! Kto ze mną, łapka w górę!!! :D

9388-600x600

9389-fresh-strawberries-600x600

9391-lets-shop-600x600

9395-bird-neighborhood-600x600

69682-600x600

Nie, nie, nie! To jakieś pokraki a nie rowery :(

bicycles-600x600

cars-600x600

W Brazylii czekoladowe jajka i zajączki baaaaaaaardzo drogie. I nie mają moich ukochanych goplanek :(

chocolate-bunnies

field-of-happiness-600x600

hot-air-balloons-1-600x600

sewing-600x600

Smerfy mieszkały w fajniejszych grzybkach:(

shroom-with-a-view1-600x600soar

STAINEDGLASS

Hmm, starałam się nie krytykować, ale nie wyszło:P

Te i inne guziki możecie obejrzeć na stronie producenta (tu) i na stronie sklepu, który jest podany na stronie producenta (tu).

 

Udanego i ciepłego weekendu!

 

03:26, piegucha , sklepy
Link Komentarze (7) »
| < Maj 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
O autorze
Coricamo - sklep z materiałami do rękodzieła